به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال جوانان ایران در دیدار رده بندی اول تا هشتم با پیروزی ۳-۰ مقابل هند به دور یک چهارم نهایی صعود کرد. تیم ایران فردا (پنجشنبه) برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا باید با برنده دیدار تیم‌های سریلانکا و قزاقستان مسابقه بدهد.

[event_results 157839]

گزارش بازی

ست اول:

به نقل از فدراسیون والیبال، بهروز عطایی تیمش را با همان ترکیب بازی های قبلی یعنی امیرمحمد فلاحت خواه، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا یلی، مهران فیض، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت پور(لیبرو) به زمین فرستاد. ایران امروز با لباس سفید به زمین رفت و هندی ها هم با پیراهن آبی در این مسابقه حاضر شده بودند. بازی در امتیازات ابتدایی ست اول پایاپای بود؛ به طوری که وقت استراحت فنی نخست با حساب ۸ بر ۷ به سود ایران رقم خورد. تا اواسط این ست هند عملکرد خوبی داشت اما در ادامه بازیکنان ایران به تدریج اختلاف را افزایش دادند. تایم اوت های سرمربی هند هم فایده ای نداشت تا ایران ست اول را با حساب ۲۵ بر ۱۷ به سود خود تمام کند.

ست دوم:

ایران در ست دوم کار را از همان ابتدا مقتدرانه آغاز کرد. اختلاف قبل از وقت استراحت فنی نخست به عدد ۴ رسید و به مرور در طول ست این اختلاف امتیازی بیشتر و بیشتر شد. عملکرد خوب بازیکنان کشورمان در خط سرویس و دریافت عقب زمین باعث شد تا هندی ها در اواخر ست امیدی به بازگشت نتیجه نداشته باشند. در نهایت این ست با برتری ۲۵ بر ۱۴ ایران همراه شد.

ست سوم:

در حالی که تیم ایران به بازی کاملا مسلط شده بود، توانست سوم را هم با قدرت آغاز کند. سرویس های ملی پوشان جوان کشورمان دریافت های هندی ها را دچار مشکل کرده بود. اختلاف به مرور مثل ست های قبلی افزایش یافت و وقت استراحت فنی دوم هم با نتیجه ۱۶ بر ۱۱ به سود ایران رقم خورد. البته در اواخر ست هندی ها بهتر کار کردند و اختلاف را کاهش دادند. با این حال در نهایت ست سوم هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران به پایان رسید تا ایران ۳ بر صفر برنده این بازی شود.