یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، از چهارچوب رقابتهای لیگ ملتهای والیبال ۲۰۱۸، روز گذشته با شکست آمریکا مقابل فرانسه، یانکی‌ها امشب از ساعت ۱۹:۳۰ باید مقابل همسایه جنوبی خود برزیل صف‌آرایی کنند. آمریکا در رقابتهای پایانی لیگ ملت‌ها در مقابل تیم‌های شاخص جهان والیبال قرار گرفت نمایش زیبایی از توانمندی‌های خود در معرض دید قرار داد. از سویی برزیل نیز خیلی غیر قابل پیش بینی عمل کرد و صفر تا ۱۰۰ این تیم را باید در دیدار رده‌بندی شاهد بود.

رو در رو

برزیل در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها توانسته آمریکا را ۳-۲ شکست دهد. برزیلی‌ها  در آن بازی ۲-۰ عقب بودند ولی به بازی برگشتند و در یک بازی سخت در ست پنجم ۲۰-۱۸ از سد آمریکا عبور کنند. مت اندرسون امتیاز آورترین بازیکن زمین شد با ۲۵ امتیاز و والاس دسوزا ۲۱ امتیاز به دست آورد. برزیل در ۷ بازی گذشته خود مقابل تیم آمریکا ۶ بازی را پیروز شده است و فقط در المپیک ریو ۳-۱ به آمریکا باختند. این دو تیم دو بار در بازی فینال المپیک با هم روبرو شدند، که در هر دو المپیک لس آنجلس ۱۹۸۴، ۳-۰ و المپیک ۲۰۰۸ بجینگ چین ۳-۱ آمریکا، برزیل را شکست داد.

آمریکا

آمریکا بار دیگر در مرحله نیمه‌نهایی ناکام ماند. در حالیکه دو ست اول بازی را به فرانسه واگذار کرد اما دو ست بعدی را گرفت و در ست پنجم ۱۵-۱۳ به فرانسه باخت. آخرین مدال آمریکا به رده سومی المپیک ریو برمی‌گردد. در نیمه‌نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۷ ، آمریکا ۳-۱ به برزیل باخت و در بازی رده‌بندی هم به کانادا ۳-۱ بازی را باخت و چهارم شد. آمریکا در لیگ‌های جهانی ۱۹۹۲ مقابل هلند، ۲۰۰۷ مقابل لهستان و ۲۰۱۵ مقابل لهستان بازی‌های رده‌بندی را برده و سوم شده است. آمریکایی‌ها سه بازی ۳-۰ در این تورنمنت داشتند. مت اندرسون با ۲۳ و سندر ۲۰ امتیاز در بازی با فرانسه بالای ۲۰ امتیاز کسب کردند.

برزیل

برزیل با عملکرد بسیار ضعیف خود مقابل روسیه ۳-۰ شکست خورد متأسفانه آنها در هیچ ستی حتی نتوانستند ۲۰ امتیاز بگیرند. برزیل باید برای مدال برنز به میدان برود، که با بازی که دیروز از خود نشان داد باید دید تعداد روی سکو نرفتنشان به عدد ۴ میرسد یا برنامه دیگری در بازی امشب دارند. والاس دسوزا با ۸ امتیاز در بازی با روسیه امتیاز اورترین بازیکن تیم برزیل بود.