یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، بازی آمریکا- فرانسه در نیمه نهایی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸، از جمله بازیهایی بود که اصلا راضی به تمام شدن آن نبوده و حتی راضی به حذف هیچ کدام از این تیم‌های به واقع مثال زدنی نبودیم. دقیقا مثل بازی بلژیک و برزیل یا اروگوئه و فرانسه در فوتبال. این دیدار که حقیقتا غیرقابل پیش‌بینی شده بود در نهایت با پیروزی ۳-۲ فرانسوی های میزبان خاتمه یافت و لیگ ملت‌ها، آمریکا را از دست داد.

در این دیدار اندرسون با ۲۳ امتیاز و تایلر سندر با ۲۰ امتیاز در زمین آمریکا و استفان بویه با ۳۱ امتیاز و اغوین انگاپت با ۱۲ امتیاز در زمین فرانسه غوغایی به پا کرده بودند.

[event_results 157378]

[gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="157427,157426"]

گزارش بازی

فرانسوی‌ها بازی را  طوفانی شروع کردند. سرویس های عالی فرانسه بخصوص کوین تیلی و انگاپت به تیم آمریکا اجازه هیچ عکس‌العملی را نمی‌داد. دریافت‌های بسیار ضعیف تیم آمریکا در دو ست اول اسپرا را وادار کرد تا ترکیب خود را در ست سوم تغییر دهد. آنها دو ست اول و دوم را ۲۵_۱۸ و ۲۵_۱۷ به فرانسوی ها واگذار کردند.

عکس العمل‌های بسیار عجولانه و ناهماهنگ آمریکا در زمین باعث شد تا سرمربی این تیم برای قدرتمند تر شدن دریافت در ست سوم، پچ را از زمین بیرون برده و اندرسون در نقش قطر پاسور بازی کند و در کنار راسل، سندر هم به عنوان مدافع قدرتی قرار گرفت. و آن زمان با چهار دریافت کننده مقابل سرویس ها قرار می‌گرفتند.

اندرسون در نقش قطر پاسور و دریافت کننده بسیار خوب عمل کرد، مدافعین میانی هم به بازی برگشته و هماهنگ‌تر عمل کردند و توانستند ست سوم را از آن خود کنند. در ست چهارم فرانسوی که احساس خطر کردند بار دیگر سرویسهای بی مهابای خود را وارد زمین آمریکا کردند و اینبار استفان بویه بود که با سه سرویس متوالی باز هم موفق شد امتیاز سرویس بگیرد آن هم درست زمانی که اسپرا از دو تایم خود استفاده کرده بود و وقت فنی هم به آن مصادف شده بود. و بدین‌گونه اختلاف ۴ امتیازی ایجاد شد.

اما تیم آمریکا هم آنطرف میدان از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد و با اینکه کریستین‌سن چند اشتباه بارز در این ست انجام داد اما در نهایت و در خط سرویس جبران اشتباهات خود را کرد و ۲۶-۲۴ این ست را ار فرانسوی‌ها گرفت.

ست پنجم ست نفسگیر برای هر دو تیم بود. فرانسه در زمین خودش و در مقابل هزاران هوادار خود قرار داشت و اصلا دوست نداشت که بازی را واگذار کند و از طرفی آمریکا خواستار جبران ناکامی در بازی نیمه نهایی و نرسیدن به فینال در چند سال گذشته بود. دو تیم امتیازات را یکی پس از دیگری می‌گرفتند. انگاپت و بویه از فرانسه و اندرسون و سندر در طرف دیگر زمین آبشارهای محشری وارد زمین حریف می‌کردند. تیلی نیز در این میان از ماجرا خارج نبود و امتیازات بموقعی را برای فرانسوی ها کسب کرد. اشتباهات داوری در این بازی کم نبود و اگر اسپرا در امتیاز ۱۴ برای فرانسه ویدئو چک نگرفته بود چه بسا زودتر بازی به سود فرانسه تمام می‌شد. در نهایت این فرانسوی‌ها بودند که توانستند ۱۵-۱۳ بازی را ببرند و برای دومین سال پیاپی به فینال بازی‌ها راه پیدا کنند.