یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، از چهارچوب رقابتهای دور نیمه نهایی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸، در لیل فرانسه در دومین دیدار، روسیه و برزیل از ساعت ۱۹:۰۰ در ورزشگاه پیر مائوروی شهر لیل فرانسه به مصاف هم خواهند رفت.

رو در رو

روسیه و برزیل تاکنون ۶۵ بار با هم بازی کرده‌اند که روسیه ۳۳ مرتبه و برزیل ۳۲ بار پیروز میدان بوده اند. هیچ کشوری به جز روسیه در مقابل برزیل این تعداد پیروزی (۳۳) را نداشته است. روسیه شش بازی اخیر خود در مسابقات جهانی را به برزیل واگذار کرده است آخرین برد آنها به قهرمانی جهان ۲۰۱۳ برمیگردد که برزیل را ۳-۲ شکست دادند. در مرحله مقدماتی برزیل  ۳-۱ روسیه را شکست داد. در این بازی رکورد امتیازات بالای ۲۰ برای بازیکنان امتیازآور این دو تیم ثبت شد. کنستانتین باکون ۲۰ امتیاز  و دسوزا ۲۱  امتیاز. بازی فراموش نشدنی این دو تیم در المپیک لندن هیچ گاه از ذهن‌ها نخواهد رفت برزیل در دام نقشه‌های روسیه افتاد و ۳-۲ شکست خورد و روسیه قهرمان المپیک شد.

روسیه [caption id="attachment_155489" align="aligncenter" width="960"] تیم ملی والیبال روسیه[/caption] آخرین مدال قهرمانی روسها به کاپ بزرگ جهانی ۲۰۱۳ برمی‌گردد که نایب قهرمان شدند. آنها در مرحله نیمه نهایی المپیک ریو به برزیل ۳-۰ باختند. در لیگ جهانی ۲۰۱۳ برزیل را ۳-۰ بردند و قهرمان شدند. ماکسی میخایلوف در دو بازی مرحله نهایی لیگ ملتها ۱۶ امتیاز به دست اورده است برزیل [caption id="attachment_155488" align="aligncenter" width="960"] تیم ملی والیبال برزیل[/caption]

عناوین قهرمانی برزیل در مسابقات جهانی ۲۲ عنوان است که که سلسائو را به پرافتخارترین تیم تاریخ والیبال جهان تبدیل کرده است. و بعد از آنها دقیقا روسها قرار دارند با ۱۹ عنوان جهانی و در رتبه دوم جهان قرار دارند.  برزیل در  سال گذشته تنها دو بار توانسته عنوان قهرمانی را به دست آورد، المپیک ریو و جام قهرمانان بزرگ قاره‌ها در سال۲۰۱۷٫ برزیل در ۳۳ تورنمنت اخیر جهانی خود  از سال ۲۰۰۱-۲۰۱۸ تنها ۳بار به روی سکو نرفته است.