یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تا دقایقی دیگر جدال حساس تیم‌های راه یافته به نیمه نهایی رقابتهای لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸، در لیل فرانسه آغاز خواهد شد. در نخستین دیدار فرانسۀ میزبان از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه پیر مائوروی به مصاف آمریکا خواهد رفت.

رودر رو

فرانسه و آمریکا ۳۳ بار با هم بازی کردند که فرانسه ۱۳  و آمریکا ۲۰ بار پیروز شدند. فرانسه ۳ بازی از چهار بازی آخر خود مقابل تیم آمریکا را برده است که دو بازی به ست پنجم کشیده شدند. در مرحله مقدماتی لیگ ملتها فرانسه ۳-۲ آمریکا را برد. متئو اندرسون با ۲۲ و آرون راسل ۲۱ و استفان بویه با  ۲۱  امتیاز بازیکنانی بودند که توانستند در آن بازی  بالای ۲۰ امتیاز کسب کنند.

فرانسه

[caption id="attachment_155536" align="aligncenter" width="957"]تیم ملی والیبال فرانسه تیم ملی والیبال فرانسه[/caption]

فرانسه دارای سه رتبه مسابقات لیگ جهانی است: قهرمانی ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ و سومی ۲۰۱۶٫ آخرین باری که فرانسه به غیر از لیگ جهانی روی سکو رفت  قهرمانی جهان سال  ۲۰۰۲ بود که توانست مدال برنز را به دست آورد. تنها در لیگ جهانی ۲۰۱۵ فرانسه توانست ۱۷ پیروزی به دست آورد و در لیگ ملتهای امسال ۱۴ پیروزی به دست آورده است. فرانسه تاکنون ۵ بازی از ۷ بازی  در مرحله نیمه نهایی را پیروز از میدان خارج شده و فقط در قهرمانی جهان سال ۲۰۱۴ و لیگ جهانی ۲۰۱۶ در مقابل برزیل شکست خورده است. انگاپت در مرحله فینال تاکنون ۴۰ امتیاز به دست آورده که امتیازآورترین بازیکن این مرحله است، هم تیمی او استفان بویه با ۳۷ امتیاز در رتبه سوم قرار دارد.

آمریکا [caption id="attachment_157246" align="aligncenter" width="960"] تیم لی والیبال آمریکا[/caption]

تیم آمریکا یکی از چهار تیمی است که در ۵ بازی مراحل آخر خود در مسابقات جهانی توانسته حداقل  ۴ پیروزی به دست آورد و در کنار تیم‌های برزیل با ۵ پیروزی، ایتالیا و روسیه هر کدام با ۴ پیروزی قرار بگیرد. آخرین مدال آمریکا المپیک ریو بود که توانست برنز بگیرد. در لیگ جهانی ۲۰۱۷ آمریکا ۳-۱ به برزیل باخت،  در مسابقه رده‌بندی هم به کشور همسایه خود کانادا ۳-۱ بازی را واگذار کرد تا نتواند روی سکو برود و چهارم شد. آخرین عنوان لیگ جهانی آمریکایی‌ها به سال ۲۰۱۴ برمیگردد که در مرحله نیمه نهایی ایران را ۳-۰ شکست دادند و در فینال برزیل را ۳-۱ بردند و قهرمان آن سال شدند.