یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال آمریکا در نخستین دیدار خود در مرحله نهایی موفق به شکست لهستانی که شد که در این مسابقه تنها شانس خود را برای صعود از دست داد.

جان اسپرا که با این پیروزی برای صعود به دور نیمه نهایی امیدوارتر شده است در نشست خبری اظهار داشت: احساس میکنم که ما در دفاع و ارسال توپ خوب عمل کردیم و این مسئله باعث می‌شد که بتوانیم نقشه‌های متنوعی را در حمله پیاده کنیم. بنظرم ما در حمله عالی بودیم. لهستانی‌ها تیم خوبی هستند و با تصمیمات هوشمندانه در لحظات سخت و خیلی جذاب مجبورت می‌کنند که رالی‌های طولانی داشته باشی؛ برای همین بازی سختی داشتیم ولی خوشحالم که به بهترین شکل انجامش دادیم. حقیقت این است که تایلر سندر اواخر بازی مصدوم شد و این موضوع من را آزرده خاطر کرد. منظورم این است که در لیگ ملت‌های امسال ما مشکلات زیادی با آسیب‌دیدگی بازیکنان داشتیم.

خیلی خوشحالیم که تا این مرحله بالا آمده این و تا اینجای بازیها تعدادی بازیکن مصدوم داشتیم که نتوانستند در ادامه بازی‌ها ما را همراهی کنند و در عملکرد تیم ما موثر بود، ولی با وجود تمام این موارد تمام برنامه و هدف ما رسیدن به بازی فینال است. تایلر امسال زیاد بازی نکرد و ترجیح داد برای تولد اولین فرزندش در کنار خانواده اش باشد و در این مدت کوتاه حضورش برای ما فوق العاده بوده، امیدواریم که مصدومیتش جدی نباشد و برای بازی بعدی به جمع ما اضافه شود.

ویتال هاینن سرمربی تیم ملی والیبال لهستان نیز در نشست خبری این دیدار اظهار داشت: هدف من از مسابقات VNL امسال این بود که به تمام بازیکنان تیمم میدان بدهم. حتی برای فینال هم این کار را انجام دادم. ست اول خیلی خوب بازی کردیم، من واقعا سورپرایز شدم. بازی خیلی نزدیکی بود اما بعد آمریکا از ما پیشی گرفت. کاملا واضح است که آنها از نظر سازماندهی تیمی از ما بهتر بودند، در دفاع، حمله، سرویس بهتر از ما کار کردند. همیشه فکر میکردم آنها نامبر وان این رقابت‌ها هستند، جالب است که الان می ببینم حق با من بوده. تیم ما بعد از یک دوره طولانی مدت در اردوها، استراحت دو هفته‌ای خواهد داشت.