یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، در دومین شب از دیدارهای نهایی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸، آمریکا به مصاف لهستانی رفت که اولین دیدار خود را به روسیه واگذار کرده بود و امشب نیز با وجود شکست ۳-۰ مقابل آمریکا به کار خود در لیگ ملت‌ها خاتمه داد. مت اندرسون با کسب ۱۵ امتیاز، برترین امتیازآور میدان بود.

[event_results 157168]

[gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="157240,157239"]

بازی آمریکا و لهستان یک بازی کاملا آموزشی بود. تیم آمریکا کاملا بازی شطرنجی و مهره به مهره خودش را پیش گرفت و در زدن سرویس که اولین گام حمله است بسیار موفق عمل کرد. هر شش بازیکن داخل زمین از سرویس‌های پرشی استفاده کردند که البته کمی هم با خطا همراه  بود ولی با این وجود باز هم به سرویس‌های ساده و بی هدف روی نیاوردند. در دفاع روی تور،جایگیری‌های مناسب در دفع توپ و در نهایت اسپک‌های حساب شده و از همه مهمتر هماهنگی بازیکنان با هم و در همۀ مناطق زمین باعث پیروزی این تیم شد.

در طرف دیگر تیم لهستان با تیم کاملا جوان خود وارد میدان شد که در ست اول امتیازها پایاپای بود ولی تیم آمریکا بود که توانست ۲۸ بر ۲۶ برنده این ست باشد. تیم لهستان ست دوم را با سه خطای سرویس پیاپی آغاز کرد که باعث شد اختلاف امتیازات در همان ابتدای کار زیاد شود. اما باز هم رو به سرویس‌های ساده نیاورده و با وجود خطا کردن در سرویس و یا آبشار کسی حتی سرمربی تیم لهستان هاینن به آنها خرده نمیگرفت و پرخاشگرانه صحبت نمی‌کرد.

تیم لهستان با وجود اینکه به جمع چهار تیم راه پیدا نکرد و دو باری را مقابل روسیه و آمریکا باخت ولی برای بازی‌های بعدی خود گام محکمی برداشت. در طول بازی کورک روی نیمکت ماند و از او استفاده نشد تا بازیکنان جوان طعم میدان‌های جهانی با تیمهای بزرگ را بچشند و بتوانتد در قهرمانی جهان پر قدرت‌تر از همیشه حضور داشته باشند. این دو تیم هر دو در خصوصیات مختلف کلاس آموزشی برای همه بودند. یک طرف تکنیک و تاکتیک و طرف دیگر اعتماد کردن و فرصت دادن در موقع مناسب.

در دیدار شب گذشته برزیل و فرانسه که با برد ۳-۲ شاگردان تیلی همراه بود مائوریسیو بورژیس مصدوم شد و در دیدار امشب نیز تیلور سندر دچار مصدومیت شد.