یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، از چهارچوب رقابتهای لیگ ملت‌های والیبال، امشب در ورزشگاه پیتر مائوروی شهر لیل فرانسه دور شش تیمی نهایی آغاز خواهد شد. امشب از ساعت ۲۳:۱۵ تیم فرانسه به مصاف برزیل خواهد رفت.

رودر رو

🔶فرانسه و برزیل امشب برای ۳۷ بار به مصاف هم میروند. 🔶فرانسه در ۳۶ بازی اخیر خود مقابل برزیل تنها ۶ پیروزی داشته است. 🔶فرانسه در مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۷ نیز ۳-۲ توانست برزیل را شکست داده بود. 🔶۵ تقابل اخیر دو تیم فرانسه و برزیل ۳ پیروزی برای برزیل و ۲ برد برای فرانسه بوده است. 🔶در تورنمنت جام قهرمانان بزرگ قاره‌ها که در سال ۲۰۱۷ برگزار شد برزیل ۳-۰ بازی را از آن خود کرد. 🔶آخرین رویارویی دو تیم مرحله مقدماتی لیگ ملتها بود که فرانسه توانست ۳-۰ برزیل را از پیش رو بردارد. 🔶برزیل و فرانسه در فینال لیگ جهانی ۲۰۰۶ در مسکو به مصاف هم رفتند و برزیل توانست با نتیجه ۳-۲ فرانسه را شکست دهد و برای ششمین باز قهرمان لیگ جهانی شود.

فرانسه [caption id="attachment_155536" align="aligncenter" width="957"]تیم ملی والیبال فرانسه تیم ملی والیبال فرانسه[/caption]

🔵فرانسه به عنوان میزبان در جمع ۶ تیم مرحله نهایی حضور داشت اما با ۱۲ پیروزی از ۱۵ بازی انجام گرفته در محله مقدماتی، صدر نشین ۶ تیم مرحله نهایی باشد. 🔵فرانسه سه عنوان برتر جهانی را به نام خود زده است: قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۵ مقام سوم لیگ جهانی ۲۰۱۶ قهرمانی لیگ جهانی ۲۰۱۷ 🔵در مسابقات المپیک در دور مقدماتی حذف شدند. 🔵فرانسه در قهرمانی جهان ۲۰۰۲ هم توانست مقام سوم را کسب کند. 🔵استفان بویه با ۱۷۶ امتیاز امتیاز آورترین بازیکن فرانسه در لیگ ملت‌های والیبال است 🔵آنها در جام قهرمانان بزرگ قاره‌ها ۲۰۱۷ در مرحله مقدماتی باختند و مقامی بهتر از پنجم به دست نیاوردند. 🔵اغوین انگاپت با میانگین امتیاز سرویس ۰٫۳۱ در هر ست در کنار جان زیمرمن پاسور جوان آلمانی به عنوان برترین سرویس زن لیگ ملت‌های والیبال قرار دارد.

برزیل

[caption id="attachment_156075" align="aligncenter" width="960"]تیم ملی والیبال برزیل تیم ملی والیبال برزیل[/caption]

🔴برزیل به عنوان تیم پنجم مرحله مقدماتی لیگ ملتها به مرحله بعد راه پیدا کرد. برزیل ۳۰ مسابقه از ۳۳ مسابقه مهم خود در تورنمتهای جهانی (از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸) را بر روی سکو رفته است. به جز لیگ جهانی ۲۰۰۸ چهارم ،لیگ جهانی ۲۰۱۲ ششم ولیگ جهانی ۲۰۱۵ پنجم شد. 🔴برزیل ۴ بازی از ۶ بازی اخر خود در لیگ ملتها را باخت که یکی از باختهایش مقابل همین تیم فرانسه با نتیجه ۳-۰ بود. 🔴برزیل توانسته چهار عنوان قهرمانی جهان را از ان خود کند که اولین بار در سال ۱۹۷۴ بود. 🔴والاس دسوزا با کسب ۲۱۵ امتیاز بعد از چوآن جیانگ چینی با ۲۷۳ امتیاز در رتبه دوم امتیازآورترین‌ بازیکنان این دوره قرار گرفته است.