دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

مرضیه راد/ به گزارش آریاورزش، در نشست خبری بعد از بازی ایران و آلمان که می‌توان گفت تماشاگران سنگ تمام گذاشتند و تا آخرین لحظات بعد از بازی از تشویق های خود دست برنداشتند ایگور کولاکویچ همان ابتدا از تماشاگران ایرانی تشکر فراوانی کرد و گفت: می‌دانستیم که بازی امروز بسیار سخت خواهد بود. اما تشویق تماشاگران کمک بزرگی برای ما بود. تیم آلمان قدرتمند بازی کرد و هر دو تیم تا آخرین لحظه برای هر توپی جنگیدند. اگر آلمان ها واقعا شایستگی پیروزی را داشتند اما ما انرژی لازم را از تماشاگران ایرانی گرفتیم و پیروز میدان شدیم. خیلی خوشحالم که آخرین بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتیم.

سرمربی تیم ملی والیبال در ادامه گفت بعد از بازی با کره جنوبی گفتم که یکی از بازیکنان در این مدت خیلی به ما کمک کرد. آن بازیکن فرهاد قائمی بود. قائمی واقعا یک بازیکن واقعی و در حد تیم ملی است. فرهاد همیشه آماده و در خدمت تیم بوده است. او همیشه به تیم روحیه و انرژی می دهد من صمیمانه از او تشکر می کنم. دلم می خواهد شما نیز با ذکر نام و اسم او قدردان انرژی های بی‌دریغ او باشید.

کولاکویچ درمورد تغییرات ایجاد شده که در ترکیب تیم و اینکه آیا این تغییرات در آینده هم ادامه دار خواهد بود یا خیر پاسخ داد: من ۲۱ بازیکن را بردی شرکت در لیگ ملتها معرفی کردم. شاید همین ترکیب را برای قهرمانی جهان نیز معرفی کنم. ما از افرادی که بتوانند به تیم ملی کمک کند حتما دعوت میکنیم. .

ایگور در مورد سوالی مبنی بر اینکه سعید معروف تا همیشه نمیتواند برای تیم ملی بازی کند و ما نیاز پرورش پاسوری چون سعید معروف در والیبال ایران داریم پاسخ داد: نمی دانم و خیلی برایم جالب است که چرا بسیاری از ایرانیان درباره خداحافظی سعید معروف سوال می پرسند. آقای معروف بازیکن خیلی خوبی است او استایل خاص خودش را دارد و یونیک است. از نظر تکنیک و شخصیت جزو بهترین های جهان است. ما در حال حاضر در تیممان پاسورهای جوان بسیاری داریم که می توانند جایگزین های مناسب سعید معروف در آینده باشند. از این بابت نگران نباشید. شما دیدید که وادی در بازی با امریکا خیلی خوب بازی کرد. یا بازیکنان دیگر مثل امیر فلاحت خواه، کریمی،سال افزون. اما باید بدانیم که پاسورنیاز به تجربه دارد. سعید معروف قابل مقایسه با هیچ کسی نیست. البته به اعتقاد من اصلا پاسورها را نباید با هم مقایسه کرد چون تکنیک هرکدام با دیگری متفاوت است.

کوولاکویچ در پاسخ به این سوال که درلیگ ملت های والیبال مهمترین دستاورد ما چه بود، توضیح داد: پاسخ به این سوال آسان نیست. پیش از این هم گفته بودم که ما تلاش میکنیم که در تمام بازی ها پیروزی کسب کنیم.. اما با مصدومیتهای زیادی مواجه می شدیم. موسوی و غفور مصدوم شدند.قائمی هم مصدوم شد. این آسیب ها ما را از هدف اولیه مان دور کرد. به بازیکنان جوان فرصت دادیم و همانطور که تماشا کردید امروز برخی از بازیکنان خیلی بهتر شدند و جای بسی خوشحالی دارد. ما همیشه اهداف والا را تصور می کنیم. اگر اینطور نباشد به هدف اصلی نمی رسیم. باید هدف را روی A بگذاریم تا B را کسب کنیم. مسابقات امسال انقدر فشرده برگزار شد که نمی توان پیش بینی کرد کدام تیم ها به فینال راه پیدا می کنند و کدام تیم قهرمان می شود.

کولاکویچ درباره ماندنش در تهران گفت: چون مشکل ویزا دارم فعلا در ایران می مانم. امیدوارم این موضوع به زودی حل شود چون مدت زیادی است که خانواده ام را ندیده‌ام. و اینکه ما از ماه جولای تمریناتمان را آغاز خواهیم کرد.