دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

مرضیه راد/ به گزارش آیاورزش، نشست خبری بعد از بازی ایران و کره جنوبی در هفته پنجم لیگ ملت های والیبال در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی با حضور سرمربیان ایران و کره جنوبی و کاپیتان های دو تیم برگزار شد.

ایگور کولاکویچ در ابتدا از سرمربی کره جنوبی تشکر کرد که تیم ایران را تیم خوب و رو به پیشرفتی خواند و ادامه داد: پس از صحبت های معروف راجع به بازی، صحبت کردن برای من سخت شد. باید از تماشاگرانی که امروز به ورزشگاه آمدند بسیار تشکر کنم. تشویق های بینظیرشان کمک بزرگی به تیم ما کرد. به بازیکنانم تبریک می گویم که با تمام وجود جنگیدند. برخی از بازیکنان ما برای اولین بار در این جو بازی می کردند. انتظار داشتم بعد از سفرهای طولانی بازی سختی داشته باشیم. امروز برخی بازیکنان ما مثل معروف و شفیعی خیلی کند بودند که به دلیل خستگی راه بود و البته دفاع کره ای ها هم بارها کار را برای ما سختتر کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به سوالی درباره خط خوردن توخته و یلی از تیم ملی توضیح داد: وظیفه دارم مثل همیشه با شما صادق باشم، من همیشه حامی بازیکنان جوان بودم و می دانم آنها آینده والیبال ایران خواهند بود. توخته در هفته سوم لیگ ملت ها در روسیه خوب بازیهای خوبی انجام داد و انتظار داشتم پس از بازگشت به ایران در تمرینات تیم «ب» حاضر شود اما او اینکار را نکرده و تمریناتش را به طور شخصی ادامه داده است. می دانم جوان است اما نمی دانم چرا متوجه این موضوع نشده و حساسیت این موضوع را درک نکرده است. یلی نیز به همبن صورت. به من خبر دادند یلی تنها شش یا هفت روز با تیم ب تمرین کرده است. اینها باید به بازیکنان دیگر با تمرین کردن احترام می گذاشتند اما این کار را نکرده است.

وی افزود: همه بازیکنان چه در تیم الف چه در تیم ب باید به تماشاگران نیز احترام بگذارند و نباید مرتکب این اشتباه می شدند. یلی و توخته امروز می توانستند به تیم ملی کمک کنند اما بابد بدانید که کمک، بدون تمرین ممکن نیست. انتظار داشتم آنها به تیم ملی احترام بگذارند، هر اشتباهی تنبیهی دارد و باید به اشتباه خود پی ببرند. من از کلمه تنبیه استفاده کردم نگران نباشید می خواهم آنها متوجه اشتباه خودشان شوند. مطمئن باشید در آینده آنها ذهنیت خود را نسبت به تمرین تغییر خواهند داد. این اتفاق پیامد خوبی را خواهد داشت.

کولاکوویچ درباره شرایط بازی در ایران و عملکرد ایران در چهار هفته گذشته گفت: استراتژی ما تفاوت چندانی نخواهد داشت. تکنیک را باتوجه به حریفمان انتخاب می کنیم. ما شانس صعود را از دست دادیم اما پیروزی برای ما مهم است و در دو بازی آینده برای پیروزی خواهیم جنگید.