به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار از هفته سوم که به میزبانی اوفا روسیه برگزار شد از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف روسیه رفت. در ان دیدار اران با ترکیب همیشگی خود وارد زمین شد.

تیم ایران از ۹۰ درصد توان خود برای پیروزی در این رقابت بهره برد و پایان بازی برای مقابله با قدرت روسها توان چندانی نداشت و این رقابت را ۳-۱ واگذار کرد.دیمیتری موزرسکی با ۲۴ امتیاز بیشترین امتیاز را برای روسها و علی شفعی با ۱۸ امتایز بیشترین امتیاز را برای ایران بدست آورد.

[event_results 153256] [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="155489,155405"] گزارش بازی

به نق از ایرنا «ایگور کولاکوویج» در این مسابقه تیم خود را با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، سامان فائزی، علی شفیعی و مهدی مرندی روانه میدان کرد.

** ست اول (ایران۳۰ – روسیه ۲۸) در اوایل بازی، روس ها با زدن سرویس های خوب، دریافت تیم ایران را دچار مشکل کردند اما هرچه از شروع بازی گذشت، بازیکنان ایران بیشتر خود را در زمین پیدا کردند و با عملکرد خوب در زدن سرویس و دفاع روی تور، فاصله امتیازی با حریف را جبران کردند و در نهایت هم این ست ماراتن گونه را با پیروزی به پایان بردند. میلاد عبادی پور ستاره ایران در ست نخست بود.

** ست دوم (ایران ۲۳ – روسیه ۲۵) اوایل این ست هم شرایطی مانند ست نخست داشت. روسیه با عملکرد کم اشتباه بازیکنان در زدن اسپک، خیلی زود خود را پیش انداخت. در امتیاز ۱۵ بر ۱۱ به سود روس ها، کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد. بازگشت دو تیم به زمین، با تغییر روند بازی همراه بود. چند سرویس پیاپی دیدنی از شفیعی، دو تیم را در امتیاز ۱۵ مساوی کرد. در ادامه بازی، روس ها در دفاع روی تور فوق العاده کار کردند. «دیمیتری موزرسکی» بازیکن ۲۱۸ سانتی متری روسیه، تفاوت قدرت دو تیم را در میدان رقم زد.

** ست سوم (ایران ۲۵ – روسیه ۲۷) معروف در این ست بیشتر از پاس های سرعتی در حملات استفاده می کرد که البته با درصد موفقیت بالایی هم برای ایران همراه بود، اما نقطه ضعف ایران در پست پشت خط زن بود. بازیکن این پست معمولا بار اصلی حملات هر تیمی را به دوش می کشد اما غفور در بازی با روسیه عملکرد خوبی نداشت و اشتباهات پر تعداد او باعث شد، معروف هم کمتر پاس های خود را برای او ارسال کند.

** ست چهارم (ایران ۲۱ – روسیه ۲۵) دو تیم نمایشی پایاپای ارائه کردند و تا امتیاز ۱۹ نیز بسیار نزدیک پیش می رفتند. در این امتیاز حضور «ایگور کلیوکا» در خط سرویس ناگهان همه چیز را تغییر داد. این بازیکن سه امتیاز پیاپی سرویس به دست آورد و کولاکوویچ هم هرچه تلاش کرد با درخواست وقت استراحت و تعویض، روند بازی را عوض کند، موفق نشد.

تیم ملی ایران در هفته چهارم لیگ ملت های والیبال باید در آمریکا به مصاف رقبای خود برود. برنامه مسابقات ایران در هفته آینده این رقابت ها به شرح زیر است: شنبه ۲۶ خرداد – ساعت ۳، لهستان – ایران شنبه ۲۶ خرداد – ساعت ۲۳:۳۰، ایران – صربستان دوشنبه ۲۸ خرداد – ساعت ۳، آمریکا – ایران

تصاویر دیدار تیم والیبال ایران و چین/ لیگ ملتها