سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403

به گزارش“آریاورزش” و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران دومین برد خود را در رقابت‌های قهرمانی آسیا به دست آورد. میترا شعبانیان سرمربی تیم ملی در واکنش به برد ۳ بر یک شاگردانش مقابل مالزی در یک بازی حساس و پرفشار گفت: «فکر نمی‌کردیم مالزی تا این حد خوب و قدرتمند مقابل ایران بازی کند. واقعا بازیکنان ما را خسته کرده بودند. فشار بازی بسیار بالا بود. چون هر دو تیم درحال تلاش برای صعود به جمع ۸ تیم برتر مسابقات بودند. به همین خاطر بازیکنان مالزی تا لحظه آخر جنگیدند. اما با همت بازیکنان و تلاش کادرفنی و البته انجام تعویض خوب موفق شدیم نتیجه را برگردانیم.» او با اشاره به ست چهارم بازی افزود: «در ست چهارم درحالی که چند امتیاز از مالزی عقب بودیم اما بازیکنانم توانستند با استفاده از امتیاز سرویس نتیجه را به سود خود تمام کنند و درنهایت موفق شدیم در این بازی با نتیجه ۳ بر یک پیروز شو یم.»

شعبانیان در پاسخ به این‌که تعویض‌‌های به موقع تیم چه تاثیری در برد ایران داشت گفت: «من هم به لحاظ روانی روی بچه‌ها کار کردم و هم از ابراز تنبیه و تشویق استفاده کردم و حتی یکی از بازیکنان خوبم را از زمین بیرون آوردم به او تذکر دادم که نمی‌تواند به تیم کمک دهد. اما دوباره این بازیکن را در امتیاز حساس به زمین برگرداندنم و او هم کمک موثری در تیم داشت. درست است که انجام تعویض‌های به‌موقع در رقم خوردن این برد تاثیر داشت اما باید توجه داشت که کادرفنی به لحاظ زمان و تعویض با محدودیت‌هایی مواجه است و درنهایت این بازیکنان هستند که نقش تعیین‌کننده‌ای مهمی در زمین مسابقه ایفا می‌کنند. وی با اشاره به تجربه تیم مالزی گفت: «تجربه حریف از ما بیشتر بود. هم جای‌گیری‌های خوبی داشتند و هم کم‌اشتباه‌تر ظاهر شدند با این حال ما توانستیم با استفاده از امتیاز بلندقامتی تیم‌مان استفاده کنیم و برنده این بازی باشیم.»

ایران درحالی به جمع ۸ تیم برتر مسابقات صعود کرد که در دوره گذشته در جایگاه نهم قرار داشت. سرمربی تیم ملی نوجوانان با تاکید بر این که ایران در بازی بعدی خود مقابل ژاپن کار بسیار سختی پیش رو دارد گفت: «به نظر من تیم امسال ژاپن، تیم بسیار خوب، خوش تکنیک و مدعی قهرمانی است. بازی بسیار سختی مقابل این تیم داریم. تاحدودی می‌توان گفت نتیجه این بازی قابل پیش‌بینی است. اما اگر بچه‌ها تلاش کنند و بازی خوبی ارائه دهند هیچ‌چیز دور از دسترس نیست.» سرمربی تیم ملی به ساعت بازی ایران و ژاپن هم اعتراض دارد: «آخرین بازی امروز بازی ایران و مالزی بود. با این حال مسئولان برگزار کننده رقابت‌ها اولین بازی فردا را به بازی ایران و ژاپن اختصاص داده‌اند(ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی). درتلاش هستیم تا با اعتراض به مسئول برگزارکننده رقابت‌ها ساعت بازی ایران را تغییر دهیم. این برنامه‌‌ریزی اشتباه است.»