به گزارش آریاورزش، زنیت کازان بار دیگر قهرمان روسیه شد و بازیکنان کازان جام دیگری را در این فصل بالای سر بردند. این در حالیست که زنیت میزبان بازی های نهایی لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا در ۱۲ و ۱۳ می(۲۲ و ۲۳ اردیبهشت) در تاتارستان نیز هست و فرصت خوبی برای قهرمانی مجدد آنهاست.

سرمربی این تیم آلکنو از قهرمانی مجدد این تیم در لیگ برتر روسیه بسیار خوشحال است و از تیم و بازیکنان خود رضایتمندیش را اعلام داشت. در این فصل تیم زنیت کازان جامهای لیگ برتر روسیه، سوپر جام و جام باشگاه های جهان را از آنِ خود کرده است و در انتظار جام چهارم است تا آن را نیز بالای سر ببرد (جام باشگاه های اروپا در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا).

در بازی فینال لیگ برتر روسیه تیم زنیت کازان توانست ۳-۰ زنیت سنپترزبورگ را شکست دهد و با کسب امتیاز پایانی توسط متیو اندرسون فوق ستاره آمریکایی این تیم، مدال طلای این فصل را نیز از آن خود کند. زنیت کازان در دوبازی رفت و برگشت به ترتیب ۳-۲ و ۳-۰ تیم زنیت سنپترزبورگ را شکست داد و بار دیگر قهرمان روسیه شد هیچ تیم روسی تاکنون به چنین افتخاراتی دست پیدا نکرده است.

زنیت در ۱۰ سال گذشته، ۹ باز قهرمان لیگ برتر روسیه شده است که قدرت و صلابت بسیار بالای این باشگاه را به رخ والیبال جهان میکشاند. آلکنو در مصاحبه مطبوعاتی خود اظهار داشت : ما ۱۰ روز تا مسابقات لیگ قهرمانان اروپا فرصت داریم که فرصت بسیار مطلوبی است و میتوانیم تا در این مدت با تمرینات خوب و جلسات منظم برای آن مسابقات آماده شویم و بار دیگر قهرمانی در آن تورنمت را نیز تکرار کنیم.