به گزارش آریاورزش٬ این روزها حرف و حدیث‌های بسیاری در خصوص جدایی انگاپت و برونو رزنده از مودنا و قطع همکاری با استویچف مطرح می‌شود٬ شایعاتی که برخی از آن به عنوان کودتای بازیکنان علیه این مربی بلغاری که زمانی گزینه هدایت نیمکت تیم ملی ایران بود٬ یاد کرده‌اند. اما لژیونرهای این تیم نظرات متفاوتی دارند. تنها یک روز پیش از قطع همکاری با استویچف٬ برخی از بازیکنان این تیم در برنامه زنده تلویزیونی حضور یافتند و از مشکلاتشان با استویچف و خصوصیات رفتاری او پرده برداشتند. در این میان برونو و انگاپت بیش از بقیه انتقاد کردند.حتی اغوین انگاپت اعتراف کرد که اگر رادوستین استویچف سرمربی مودنا نبود٬ شاید اصلا مودنا را به مقصد زنیت کازان ترک نمی‌کرد.

اغوین انگاپت در آنتن زنده تلویزیون گفت:" کاتیا پدرینی٬ رئیس باشگاه  مودنا می‌خواست هر سه نفر ما را در کنار هم داشته باشد (انگاپت٬ برونو و استویچف) من هم از تصمیم او با خبر شدم و می‌دانستم که استویچف به زودی به مودنا می‌آید. به او گفتم که فعلا مهم‌ترین مسئله برگرداندن برونو به مودناست و اینکه آمدن استویچف به عنوان سرمربی یک ریسک است. به این خاطر که ما هم از نظر زندگی اجتماعی و هم درون میدان شیوه خاص خودمان را داریم و او به عنوان مربی با ما تفاوت زیادی دارد. من تلاش خودم را کردم٬ اما به محض اینکه به مودنا برگشتم فهمیدم که نمی‌توانم به دلایل متعددی در کنار او کار کنم. خودم به این مسئله واقف بودم و هر کاری کردم تا این موضوع را برای کاتیا روشن کنم."

 

ستاره تیم ملی فرانسه در خصوص اختلافاتش با استویچف توضیح داد: " اولین جرقه در کریسمس اتفاق افتاد. او روش خودش را برای انجام دادن کارها دارد و از کلماتی استفاده می‌کند که می‌تواند تو را برنجاند. شاید خودش متوجه این مسئله نباشد. اما یک روز او با بی‌احترامی با برادرم صحبت می‌کرد و من هم حین معالجه حرف‌هایش را شنیدم و خیلی ناراحت شدم. آن شب تا صبح به حرف‌هایش فکر کردم و روز بعد نزد او رفتم و گفتم که دیگر نمی‌خواهم با کارهایش کنار بیایم. حتی نمی‌توانم او را تحمل کنم و تا زمانی که او سرمربی مودنا باشد٬ من دیگر نیستم! چند روز بعد قبل از بازی مقابل پادووا٬ به کاتیا گفتم که می‌خواهم به باشگاه بروم و عذرخواهی کنم. او هم روز بعد به من اجازه داد که به باشگاه بروم. اما استویچف تقاضای من را رد کرد و اجازه نداد تمرین کنم. بعد از آن به دروغ گفت او خودش نخواست بازی کند."

برونو رزنده٬ پاسور برزیلی مودنا در تأیید صحبت‌های دوستش گفت: "بعد از ۱۳ سال والیبال حرفه‌ای در کنار خاویر وبر٬ دانیله باگنولی٬ لورنزتی و پدرم برناردو٬ این را می‌دانم که هر کدامشان از لحاظ فلسفه کاری و طرز فکر با یکدیگر متفاوت هستند و من نمی‌توانم کسی را قضاوت کنم. اما آن را نمی‌توان به زور به کسی تحمیل کرد...! استویچف می‌خواست سیستم بازی‌اش را به بازیکنانی که تمام عمر خود به شکل متفاوتی بازی کرده بودند٬ تحمیل کند. اما در مورد بخش انسانی قضیه باید بگویم که هیچکدام از ما مجبور نیستیم که حتما با یکدیگر دوست باشیم٬ اما برای موفقیت باید به کسی که در کنار شما کار می‌کند وفادارانه اعتماد کنید."

[caption id="attachment_144171" align="aligncenter" width="873"]انتقادات صریح انگاپت و رزنده علیه استویچف برونو رزنده - استویچف[/caption]

او ادامه داد: " اواخر ماه فوریه چندین‌بار خواستم به دفتر استویچف بروم و در مورد مشکلات با او صحبت کنم. از قبل شایعاتی بود که او به دنبال کریستین‌سن است٬ همان جا فهمیدم که شایعات صحت دارد. من هم نمی‌توانم کنار فردی باشم که ارزش‌های خیلی متفاوتی نسبت به من دارد. بعد از آن نزد کاتیا رفتم و به او گفتم که: من نمی‌گویم یا من یا او! اما من وسایلم را جمع می‌کنم و می‌روم."

پاسور برزیلی مودنا در خصوص  پیام خداحفظی‌اش در اینستاگرام و ترک مودنا گفت هنوز در مورد ماندن یا رفتن از مودنا تصمیمی نگرفته است.

سایر بازیکنان مودنا نظیر مکس هولت و سالواتوره روسینی نظری مشابه برونو و انگاپت داشتند.

[caption id="attachment_144353" align="aligncenter" width="979"]انتقادات صریح انگاپت و رزنده علیه استویچف مکس هولت - رادوستین استویچف[/caption]