به گزارش آریاورزش٬ هر ساله در کشور قطر تورنمنتی به نام «جام امیر قطر» برگزار می‌شود که در آن از بهترین بازیکنان دنیا برای شرکت در این تورنمنت دعوت به عمل می‌آید. با اینکه ورزش قطر در دنیا جایگاه خاصی ندارد٬ اما ستارگان والیبال دنیا برای حضور در این مسابقات استقبال می‌کنند.

امسال نیز به مانند سال‌های گذشته٬ بهترین تیم‌های قطر بر روی ستارگان بزرگ والیبال در دنیا دست گذاشته‌اند تا بتوانند مقام قهرمانی را از آن خود کنند٬ با این تفاوت که امسال یک مربی ایرانی هدایت یکی از تیم‌های مطرح این کشور را بر عهده دارد. محمدرضا تندروان٬ سرمربی ایرانی باشگاه العربی برای شرکت در این مسابقات «نمر عبدالعزیز» قطر پاسور مصری‌الاصل تیم ملی والیبال هلند را در نظر گرفته است. نکته جالب اینکه «نمر» سال‌ها پیش در پست پاسور بازی می‌کرده است. سال گذشته این تیم با حضور تیلر سندر آمریکایی و گئورگی گروزر٬ بمب‌افکن تیم ملی آلمان برای این تیم بازی کردند و قهرمان شدند.

[caption id="attachment_153168" align="aligncenter" width="865"]ستارگان والیبال دنیا نمر عبدالعزیز[/caption]

از سوی دیگر٬ اغوین انگاپت بازیکن تیم ملی فرانسه که به تازگی به دلیل مشکلاتش با استویچف از باشگاه مودنا ایتالیا جدا شده و به زنیت کازان روسیه پیوسته است؛ قرار است در کاپ امیر قطر برای باشگاه الریان بازی کند تا پیش از آغاز رقابت‌های ملی و باشگاهی آمادگی جسمانی خود را به رخ بکشد. سال گذشته نیز باشگاه الریان قطر از میلاد عبادی‌پور٬ دریافت‌کننده تیم ملی کشورمان که عنوان بهترین دریافت‌کننده جام قهرمانان قاره‌ها را به یدک می‌کشید دعوت کرده بود و به مقام نایب قهرمانی رسید. همچنین ویلفردو لئون کوبایی و کریستین ساوانی یکی دیگر از بازیکنان بزرگی هستند که سابقه حضور در تیم الریان و جام امیر قطر را در کارنامه خود دارند.

[caption id="attachment_142522" align="aligncenter" width="950"]ستارگان والیبال دنیا اغوین انگاپت[/caption]