به گزارش آریاورزش، والیبال در لیگهای کشورهای آسیای شرقی چند سالی است از رشد خاصی برخوردار بوده است تا جایی که سالیان پیش کریستین ساوانی، روبرت لندی سیمون، گوین اشمیت و کوین لوغو با پیوستن به لیگ این کشورها ثابت کردند که والیبال در این سرزمین ها حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

در حال حاضر احمد مساجدی مربی نام آشنای کشورمان هدایت تیم جی‌تکت استینگز ژاپن را برعهده دارد و بارها از استعداد چشم بادامی ها در والیبال سخن گفته است.

ژاپن بدلیل حمایتهای مالی شرکت میکاسا از FIVB بسیار مورد توجه فدراسیون جهانی است اما لژیونرهای چندانی ندارد تاکنون یاناگیدا یکی از لژیونرهای این کشور است که در آلمان و باشگاه تی وی بول بازی میکند. البته بر خلاف موفقیتهای زنان چین و ژاپن در والیبال جهان، مردان این سرزمین ها هنوز موفق نشده اند جایگاه ویژه ای در عرصه جهانی بدست بیاورند.

اما نه تنها فدراسیون جهانی بلکه طی سالهای اخیر بسیاری از بازیکنان نیز به سمت لیگهای آسیای شرقی جذب می شوند از جمله این بازیکنان تیلر سندر، فاکوندو کونته، میهائو کوبیاک، گوین اشمیت و .... هستند.

البته بارتوش کورک نیز سال گذشته تصمیم به عزیمت به جی‌تی تاندرز ژاپن گرفت تیمی که پیش از او لئاندرو ویسوتو برزیلی و تامس ادگار استرالیایی نیز در آن بازی کرده بودند. ولی پس از مدت زمان کوتاهی اعلام کرد به دلیل مصدومیت قراردادش را با این تیم فسخ می کند. ظاهرا خلقیات مردان مبادی آداب آسیا به مذاق گرگ لهستانی خوش نیامد و به لهستان بازگشت و البته این فصل را به زراعت بانک ترکیه پیوست.

شاید دلیل انتخاب آسیا توسط ستارگان والیبال جهان جهان، هزینه گزافی است که باشگاه های چین و ژاپن حاضرند برای حضور بازیکنان برتر دنیا در لیگ خود صرف کنند.

در مورد لیگ برتر ژاپن می توان گفت که این لیگ از سال ۱۳۷۲ (۱۹۹۴ میلادی) آغاز شد و نامش در سال ۲۰۰۶ از V.League به V.Premier تغییر یافت. این لیگ در حال حاضر با حضور هشت تیم زیر از ۲۹ مهر آغاز می شود:

🔹 جی‌تی تاندرز (قهرمان فصل ۲۰۱۴/۱۵ و قهرمان جام کورو واشیکی (این جام هر ساله در ماه می در شهر اوزاکا برگزار می شود)). 🔹 سانتوری سان‌بیردز 🔹 تویودا گوسی ترفورزا (قهرمان فصل ۲۰۱۵/۱۶) 🔹 اوزاکا بلیزرز ساکای 🔹 جی‌تکت استینگز 🔹 پاناسونیک پنترز 🔹 تورِی اروز (قهرمان فصل ۲۰۱۶/۱۷) 🔹 اف سی توکیو

چندی پیش و قبل از شروع سوپر لیگ ایتالیا در مسابقات جایزه بزرگ شهر پادووای ایتالیا بازیهای دوستانه و چهار جانبه ای برگزار شد که غیر از تیمهای ایتالیایی لوبه، پادووا و مونتزا، تیم جی‌تی تاندرز ژاپن نیز حضو داشت و این نشان دهنده جایگاه ویژه تیمهای ژاپنی حتی در قلب اروپا است.

اما امسال هم رویه پیوستن ستارگان والیبال به لیگهای آسیای شرقی ادامه یافت و ژولینل لینل که فصل پیش در تیم راوونای ایتالیا توپ می زد امسال به شانگهای رفت، کوبیاک که سال گذشته با پاناسونیک پنترز به مقام دومی جام حذفی ژاپن رسیده بود باز هم به پاناسونیک بازگشت.

[gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="144192,144191"]

ولی حکایت گوین اشمیت کمی متفاوت تر بو که میتوانید آن را در لینک زیر دنبال کنید:

[su_button url="http://www.ariavarzesh.ir/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%da%af%d8%b4%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d9%88%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%d8%a8%da%a9-%d9%87%d8%a7%d9%84%da%a9-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%af%d8%a7%db%8c%db%8c/" style="bubbles" background="#030050" size="6" wide="yes" center="yes" radius="round"]بازگشت به والیبال به سبک هالک کانادایی، “گوین اشمیت”.[/su_button]