به گزارش آریاورزش تیم خبری آریاورزش به سراغ نوجوان ۱۶ ساله ای به نام امیر حسین توخته بهترین مدافع روی تور جهان از سرزمین فلامینگوها رفته پسری که همین چند روز پیش دل یک ملت را با هم تیمی‌هایش شاد کرد و بغیر از عنوان قهرمانی تیمی خود نیز مقام‌آور شد ولی این مصاحبه کمی متفاوت تر است و مهمان دیگری هم در این مصاحبه دعوت شده است، شخصی که دورادور همراه او بود و با غم و شادی هایش اشک ریخت و خندید این شخص یکی از افراد خانواده توخته هست . خواهر وی که در گفت و گوی ما سهیم شد که شرح ان را در زیر میخوانید :

"صحبتهای امیرحسین توخته"

آقای توخته شما به‌عنوان یکی از بازیکنان تیم‌ملی نوجوانان پس از عدم نتیجه‌گیری در مسابقات آسیایی چه تصمیم و برنامه‌ای برای مسابقات جهانی داشتید؟

-بعد از اتمام مسابقات آسیایی و عنوان چهارمی به تمرینات برگشتیم و با انگیزه بالا و تلاش مضاعف جهت جبران نتیجه عازم مسابقات جهانی شدیم.

چه تفاوتی میان رقابتهای آسیایی و جهانی از لحاظ سطح رقابت‌ها وجود داشت؟

- رقابتهایی آسیایی بخاطر نتیجه‌گیری و صعود به رقابتهای جهانی سطح بالاتری داشت تیم های خوبی چون چین ، کره و ژاپن در آسیا که دو تیم از آنها در مرحله نیمه‌نهایی رقابتهایی جهانی حضور یافتند و در رقابتهای جهان تیم هایی مثل روسیه ، برزیل ، ایتالیا از سطح بالایی برخوردار بودند.

شرایط اردویی خارج از کشور و تورنمنتهای برگذار شده را چطور دیدید؟

- اردوهای روسیه ، ترکیه و تونس به بهترین نحو برگزار شد و با تیم‌های خوب و مختلفی بازی داشتیم تا هماهنگی و امادگیمون بیشتر شود و به مسابقات جهانی بحرین برسیم.

[caption id="attachment_141318" align="aligncenter" width="900"] قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۷/ایران-برزیل[/caption]

بازی های تدارکاتی برگزار شده در اردوها کمکی به شناخت شما از رقیبان داشت؟

- بله؛مربیان و آنالیزورهای با انالیز دقیق رقیبان باعث برتری مطلق ما مقابل حریفان و قهرمانی در این دوره از رقابتها شدند.

اصلی ترین رقبای شما در این دوره از مسابقات چه تیم هایی بودند؟

- تیم ایتالیا که در مرحله گروهی از پیش رو برداشتیم، تیم برزیل که در نیمه‌نهایی مغلوب ما شد و فینالی که روسیه را مغلوب خود کردیم.

استقبال مردم بحرین بعنوان یکی از کشورهایی که قدرتی در والیبال ندارد از مسابقات چطور بود؟

-استقبال خوبی از بازی ها میشد نه در حد کشورهای والیبالی ولی ابراز احساسات زیادی از طرف تماشگران داشتیم.

چه انگیزه ای برای بهترین مدافع جهان شدن داشتید؟

-قبل از مسابقات جهانی به مادرم قول داده بودم این عنوان را کسب کنم همچنین برای اثبات به تمام رقیبان تمام تلاش خودم را به کار بستم تا این عنوان رو بدست بیاورم.

حرف آخر :

-همدلی و هدف مشترک عامل موفقیت تیم‌ملی بود و تشکر از تمام حامیان و زحمتکشان والیبال و تشکر ویژه از خانواده‌ام برای حمایت هایی که انجام گرفته شد و تشکر از تمام کسانی که برای اسقبال از تیم و بازیکنان به فرودگاه امده بودند.

"صحبتهای خواهر امیر حسین توخته"

-سودا توخته هستم خواهر امیرحسین توخته بهترین مدافع نوجوانان جهان.

نحوه اشنایی امیرحسین با والیبال و وارد این ورزش شدن ب چه شکل صورت گرفت؟

- امیر حسین از طریق استعداد یابی توسط باشگاه مقاومت در مسابقات مدارس وارد این رشته ورزشی شد.

امیر حسین توخته رو با چه خصوصیاتی میشه شناخت؟

- امیر حسین پسر ۱۶ ساله بازیگوش ولی حرف گوش کن و خوش اخلاق است که البته شیطنت و بازیگوشی را به حساب سن و سال کمش حساب میکنم ولی از دید خواهرانه امیر حسین بهترین هست.

اگر امیر حسین والیبالیست نمیشد خانواده بیشتر علاقه داشتند وارد چه رشته ورزشی‌ای شود؟

-خود امیر از اول علاقه بسیاری به والیبال داشت و ما نیز ب علاقه او احترام‌گذاشتیم.

[caption id="attachment_141313" align="aligncenter" width="854"] قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۷/ایران-برزیل[/caption]

حالا که امیر حسین بعنوان بهترین مدافع جهان انتخاب شده از انتخاب این رشته راضی هستید؟

- امیر حسین تنها فرزند پسر خانواده هست که خوشبختانه با ورود به والیبال و پیشرفت چشم‌گیر و کسب مقام شایستگی های خودش رو به همگان نشان داد و خانواده خود را مسرور از این پیشرفت کرد.

حس و حال شما در هنگام پخش بازی های تیم ملی ک برادرتان در حال بازی بود را چگونه وصف میکنید؟

- استرس فوق العاده ای داشتم که همراه با شادی و یا گاهی گریه و عصبانیت بود بیشترین استرسی ک بهم دست میداد در مورد از دست دادن اعتماد به نفس امیر بود که خوشبختانه پایان همه استرس ها شیرین بود.

امیر حسین قبل از اردوهای ملی و بعد از اردوی ملی چه تفاوت هایی دارند؟‌

- امیر حسین از هر لحاظ دچار تغیرات خوب و چشمگیری شده هم از لحاظ اخلاقی و هم روحی ،حتی گاهی که امیر در اردوی خارج از کشور بود مادرم غصه دار دوری فرزندش بود ولی با این جمله که امیر حسین به عنوان سرباز این مرز و بوم باید این دوری ها را تحمل کند تا برای کشور و شهر و دیارش افتخار افرینی کند.

حرف آخر :

-آرزوی موفقیت برای تمام جوانان کشورم از جمله برادر خودم و احساس فخر و غرور برای داشتن همچین برادری که با کمک هم تیمی هایش قهرمان جهان شدند.

با تشکر از : محمرضا قزلباش (عکاس)