به گزارش آریاورزش٬ سعید معروف کاپیتان تیم ملی کشورمان این روزها سخت مشغول مسابقات انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در اردبیل است. او علاوه بر تمرکز بر روی مسابقات از کارهای انسان‌دوستانه نیز غافل نبوده است.

۲-۳ روز پیش از آغاز رقابت‌های انتخابی٬ ویدئویی از یک پسر دست‌فروش اردبیلی در فضای مجازی منتشر شد٬ او تصمیم داشت با فروش پفک برای تماشای مسابقات و دیدن سعید معروف به سالن مسابقات برود. بلافاصله پس از انتشار این ویدئو٬ در فضای مجازی به سرعت دست به دست شد تا به دست کاپیتان تیم ملی کشورمان رسید و وی پسر دست‌فروش را به نزد خود فراخواند. شب گذشته نیز پس از بازی ایران مقابل کره جنوبی ویدئویی توسط فدراسیون والیبال منتشر شد که در آن سعید معروف آرزوی کودک معلولی را برآورده کرد. این کودک معلول که همراه با پدرش در سالن حضور یافته بود آرزو داشت سعید معروف را از نزدیک ملاقات کند و با وی عکس یادگاری بگیرد.

این قبیل رفتارهای انسان‌دوستانه توسط هنرمندان و ورزشکاران در همه جای دنیا مرسوم است و معمولا بازتاب رسانه‌ای پیدا می‌کنند. همانگونه که لیونل مسی با کودک افغانی که به دلیل علاقه‌اش به مسی یک مُشمای راه راه آبی را بر تن داشت٬ دیدار کرد.

در ایران نیز عمدتاً چنین خبرهایی از سوی خبرنگاران حوزه فوتبال پوشش داده می‌شود. همانطور که بازی فوتبال مهدی مهدوی‌کیا عزیز با کودکان کار و جواد نکونام با کودکان مؤسسه محک انعکاس خبری داده شد. در دنیای والیبال نیز چنین رفتارهای خیرخواهانه‌ای کم نداریم٬ اما گویا در حوزه والیبال قضیه بسیار متفاوت است و بنا به هر دلایلی٬ گو اینکه لجبازی با یک بازیکن باشد اعمال انسان‌دوستانه وی پوشش داده نمی‌شود! چه خوب است که اگر نقدی صورت می‌گیرد در کنار آن نکات مثبت نیز بازتاب داده شود. چرا که رسالت یک رسانه چیزی جز انعکاس نکات مثبت و منفی در کنار هم نخواهد بود.

[su_button url="http://as1.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/106e9ebe07391e4762b823dd30aec3477848599-480p__28501.mp4" style="bubbles" background="#030050" size="6" wide="yes" center="yes" radius="round"][/su_button]