به گزارش آریاورزش، ایوان زایستف ستاره دنیای والیبال که در تمرینات تیم ملی ایتالیا جهت حضور در مسابقات قهرمانی اروپا حاضر شده بود٬ به دلیل کفش‌هایش دچار مشکل شد که حتی این مشکل نیز در تیم تنش ایجاد کرد.

بر اساس این گزارش آریاورزش، فدراسیون والیبال ایتالیا (FIPAV) تمامی بازیکنان را ملزم می‌کند که تنها از کفش‌هایی که توسط عرضه‌کننده رسمی لوازم ورزشی فدراسیون تهیه می‌شود٬ استفاده کنند. در این میان برند "میزانو" نیز جزء مارک‌های مورد تأیید فدراسیون است. اما ایوان زایتسف که اسپانسر خودش را دارد٬ با برند آدیداس در تمرینات حاضر شد. بدین ترتیب در حین تمرینات درگیری به وجود آمد که حتی پای برونو کاتانیو٬ رئیس فدراسیون ایتالیا به میان کشیده شد.

رئیس فدراسیون ایتالیا در این خصوص توضیح داد: " بازیکنان ممکن نیست از کفش ‌هایی که خارج از برندهای حامیان فنی ما هست٬ استفاده کنند. ما می‌خواستیم در خصوص تغییر مدل بحث کنیم٬ اسپانسر ما حتی تمایل داشت برای این بازیکن کفش آماده کند٬ اما خب این شرایط می‌تواند موقعیت خیلی بغرنجی با سایر بازیکنان به وجود بیاورد. من در خصوص قوانین چیزهایی شنیده‌ام. تمامی این مشکلات باعث می‌شود که من بپرسم: چه کسانی به زایتسف مشاوره می‌دهند؟ من فکر می‌کنم موضوع مهمی برای کل گروه است٬ به هر حال قوانین خاصی وجود دارد که برای همه یکسان است."

وی همچنین افزود:‌ "فدراسیون فردا جلسه‌ای در خصوص این مشکل خواهد داشت و من هم هفته آینده شخصا با زایتسف دیداری خواهم داشت تا راه حلی پیدا کنیم."