دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش ،هفته نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۷ در کوریتیبا بالاخره امشب برای روس‌ها استارت خواهد خورد و مردان یخی در گام نخست رو در روی کانادا قرار خواهند گرفت.مسابقه امشب روس‌ها مقابل کانادا به نوعی تکرار بازی سال ۲۰۱۳ است که در آن بازی نماینده آمریکای شمالی موفق شد با حساب ۳-۲ روس‌ها را شسکت دهد.

روسیه در سایر رقابت‌ها از لحاظ برتری ۶-۰ از کانادا پیش است که آخرین برد آن‌ها مقابل یاران آنتیگا به مرحله یک‌چهارم نهایی المپیک ۲۰۱۶ ریو باز‌می‌گردد.

برد روسیه در مسابقه امشب با هر نتیجه‌ای سند عدم راهیابی کانادا به جمع ۴ تیم نهایی را امضا خواهد کرد و روسیه به همراه برزیل راهی نیمه‌نهایی خواهند شد.

شاخ به شاخ
    • روسیه و کانادا برای دومین بار در تاریخ مسابقات لیگ جهانی به مصاف یکدیگر می‌روند. در تاریح ۱۸ جولای ۲۰۱۳ کانادا موفق شد روسیه را در پنج ست شکست دهد، که این تنها برد کانادایی‌ها مقابل روسیه در یک تورنمنت معتبر والیبالی جهانی می‌باشد.
    • روسیه کانادا را ۳ بار در مسابقات قهرمانی جهان، ۲ بار در جام جهانی و یک بار هم در المپیک شکست داده است. ۵ بازی از این مسابقات با حساب ۳-۰ به نفع روسیه به پایان رسیده است و تنها باری که روس‌ها با حساب ۳-۲ کانادا را شکست داده‌اند به مسابقات قهرمانی جهان ۱۹۹۴ باز می‌گردد.
    • روس‌ها در المپیک ریو هم در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۳-۰ کانادا را شکست دادند.

روسیه
    • روس‌ها از سال ۲۰۱۵ به بعد موفق به حضور در بین ۶ تیم نهایی نشده بودند و امسال بعد از ۳ سال بار دیگر جز ۶ تیم نهایی خواهند بود.
    • این بیست و دومین باری است که روس‌ها در جمع ۶ تیم مرحله نهایی حضور دارند، آن‌ها در سال ۲۰۱۳ قهرمان شدند.
    • روسیه در ۵ دیدار از ۹ دیدار مرحله مقدماتی مسابقات امسال موفق به کسب پیروزی شد و راهی مرحله نهایی گردید.
    • اگر روسیه در مسابقه امشب برنده از زمین خارج شود می‌تواند به ۵ پیروزی دست یابد، این تیم در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ موفق به کسب ۷ پیروزی پیاپی شده بود.آن‌ها در لیگ جهانی ۲۰۱۴ هم در مجموع ۸ برد کسب کردند که اگر در دیدار امشب برنده شوند به این رکورد هم نزدیک خواهند شد.

[su_button url="http://as1.asset.aparat.com/aparat-video/a1556ef8307035e79a37c0f3d35402087529752-720p__66570.mp4" style="bubbles" background="#50000c" size="6" wide="yes" center="yes" radius="round"]برای دانلود ویدئو کلیک کنید[/su_button]

کانادا
  • کانادا بازی اول خود در مرحله نهایی را با حساب ۳-۱ به برزیل واگذار کرده است.
  • آخرین باری که کانادا در مرحله نهایی بازی کرده است، به سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد که در آن سال هم مقابل برزیل مغلوب شدند ولی در ۵ ست توانستند از سد روسیه بگذرند.
  • کانادایی‌ها تنها در یک بازی از مجموع ۳۶ بازی لیگ جهانی‌شان موفق به کسب حداقل یک ست نشده‌اند که آن هم به شکست ۳-۰ امسال مقابل فرانسه باز می‌گردد.
  • کانادایی‌ها در ۴ مسابقه از ۵ مسابقه اخیر پنج‌سته خود در لیگ جهانی پیروز از میدان خارج شده‌اند. البته باید اشاره کرد که کانادایی‌ها قبل از این در ۷ مسابقه پیاپی ۵‌سته در لیگ جهانی بازنده از میدان خارج شده بودند.
  • ۳ بازیکن کانادا در بازی با برزیل از لحاظ امتیازات ۲ رقمی شدند: گراهام وایگرس ( ۱۵ امتیاز ) - جان گوردن پرین ( ۱۴ امتیاز ) و شارون ورنن ( ۱۳ امتیاز )

[su_button url="http://as3.asset.aparat.com/aparat-video/6dc9432b246647ec465623eec43f940f7529751-720p__17084.mp4" style="bubbles" background="#50000c" size="6" wide="yes" center="yes" radius="round"]برای دانلود ویدئو کلیک کنید[/su_button]