دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

در اولین دیدار مرحله نهایی لیگ‌جهانی ۲۰۱۷ تیم‌ملی کانادا با هدایت استفان آنتیگا در آوردگاه آرنا دابایشادا شهر کوریتیبا به مصاف پرافتخارترین تیم لیگ‌جهانی یعنی تیم ملی والیبال برزیل میزبان خواهد رفت؛ این نوزدهمین بار در تاریخ لیگ‌جهانی است که دو تیم با یکدیگر روبه‌رو خواهند شد و در این سری رقابت ها برزیل با آمار ۱۵-۳ پیروز میدان بوده است که آخرین  رویارویی ۲ تیم به مسابقات مرحله مقدماتی سال جاری در وارنای بلغارستان بازمی‌گردد که به برزیل با حسب ۳-۱ به پیروزی دست یافت.

رقابت‌های رو در رو : از ۱۸ مسابقه ای که تاکنون انجام دادند، ۱۵ پیروزی سهم برزیل بوده است. در هر ۱۸ دیدار برزیل و کانادا، برزیل حداقل یک ست را از آن خود کرده است.شکست های آنها مربوط به سال ۱۹۹۱ ”با نتیجه ۳-۱” و دو شکست دیگر در بازی های پنج سته در سال های ۱۹۹۲ و ۲۰۱۲ بوده است. تنها رقابت انها در دور گروهی مرحله نهایی مربوط به سال ۲۰۱۳ است که برزیل ۳-۰ پیروز شد. این دوتیم همجنین در هفته دوم همین رقابت ها در تاریخ ۹ژوئن با یکدیگر مسابقه دادند که نهایتا برزیل ۳-۱ بازی را برد.

برزیل‌:

تیم‌ملی والیبال برزیل حتی نامش هم لرزه بر اندام حریفان می‌اندازد.؛ برزیل با تکیه برقدرت و فیزیک بدنی قوی ، تیم شماره یک رنکینگ جهانی است و با ۹ مدال طلای لیگ‌جهانی پر افتخارترین تیم والیبال است. برزیل برای بیست و هشتمین بار در تاریخ لیگ جهانی در بین شش تیم برتر قرار دارد که این یک رکورد است. آنها ۴بار قهرمان شده اند و یک بار به رده پنجم و یک بار هم به رده ششم رسیدند. برزیل در این فصل از لیگ جهانی، از ۹ بازی خود ۶ بازی را پیروز شد.و ۳ شکست آنها با نتیجه ۲-۳ مقابل لهستان،۳-۱ مقابل بلغارستان و ۳-۱ مقابل آرژانین شکست خورد. فقط ۴ بازی از ۲۹ بازی برزیل در لیگ جهانی ۵ سته شد.

کانادا:‌

تیم‌ملی کانادا اولین حضورش را در سال ۱۹۹۹ در رقابت‌های لیگ جهانی تجربه کرده است.لیگ‌‌‌جهانی امسال ششمین حضور آنها محسوب می‌شود. درخشش آنها به سال ۲۰۱۳ و کسب جایگاه پنجم برمیگردد. در لیگ‌جهانی ۲۰۱۶ با کسب یک رکورد عالی و شکست ترکیه در مرحله نیمه‌نهایی و پرتغال میزبان در مرحله نهایی به سطح A لیگ‌جهانی صعود کردند. کانادا برای دومین بار جزو ۶تیم برتر لیگ جهانی شده است،که آخرین بار در سال ۲۰۱۳ بود که در رده پنجم قرار گرفت. در این فصل کانادا از ۹بازی خود در ۵ بازی پیروز میدان شده است،سه تای انها ۵ سته بوده است. کانادا فقط ۲ بازی از ۱۶ بازی اخیر خود را مقابل تیم های آمریکای جنوبی در لیگ جهانی پیروز شده است؛ یک برد ۳-۲ مقابل برزیل در سال ۲۰۱۲ و یک برد ۳-۰ مقابل آرژانتین در سال ۲۰۱۵ داشته است.

[caption id="attachment_100192" align="aligncenter" width="848"] گزارش تصویری دیدار روسیه و کانادا در المپیک ریو ۲۰۱۶[/caption]