به گزارش آریاورزش، سم درو دریافت کننده قدرتی اژدهاهای سرخ بلژیک، متولد ۹ اردیبهشت ۱۳۷۱ (۲۹ آوریل ۱۹۹۲) و در شهر بِوِرن بلژیک بدنیا آمد.

[caption id="attachment_133318" align="aligncenter" width="860"]سم درو سم درو[/caption]

این بازیکن ۲۰۶ سانتی متری به تازگی به سن ۲۵ سالگی رسیده است. در سال ۲۰۱۳ به تیم ملی بلژیک پیوست و اولین بازی ملی خود را در لیگ اروپا به میدان رفت. با وجود اینکه بازیکنانی مسن تر از او هم در تیم ملی حضور داشتند اما سم به عنوان کاپیتان تیم انتخاب شده است. او در پاسخ به این سول که " وقتی کاپیتان شدی، سورپرایز شدی؟" گفت: نه واقعیتش. تعدادی از بازیکنان قدیمی گفتند هیچ مسابقه ای در کار نیست و کسی که به وضوح برای ایفای چنین نقشی آماده باشد در این تیم نیست. مربی قبلش با من صحبت کرد، و من به او گفتم که اگر تیم بخواهد من میتوانم کاپیتان باشم. من هستم و چنین مسئولیت مهمی در قبال تیم را بر عهده میگیرم. باشگاه، کمی متفاوت است ولی تیم ملی برای ۵ سال آینده در کنار هم خواهند بود، و کاپیتان به ندرت تغییر می کند. به همین خاطر است که کاپیتان همه ی تیم را حمایت میکند. اگر اینگونه نبود، مسئولیت این کار را بر عهده نمیگرفتم.»

[caption id="attachment_133315" align="aligncenter" width="598"]سم درو سم درو[/caption]

سابقه حضور سم در تیم های باشگاهی به سال ۲۰۱۰ و زمانی که تنها ۱۸ سال داشت برمیگردد و در سن ۲۰ سالگی تجربه لژیونر شدن را در تیم پرقدرت مودنا پشت سر می گذارد. سم در ابتدا کارش را با تیم ناک روسه لاره بلژیک شروع کردو در همان سال های اول توانست عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد که تیم مطرحی چون مودنا ایتالیا خواهان جذب این بازیکن برای دو سال پیاپی شد بعد از گذشت دو سال در مودنا به ورونا پیوست و با تیلور سندر همبازی شد. پس از بازیهای درخشان سم درو در ایتالیا، تیم زاکسا لهستان هم سخت بدنیال بکار گرفتن این بازیکن بود تا بالاخره موفق شد با او قراردادی دوساله منعقد کند. وی دو سال برای این تیم بازی کرد و در جلب رضایت باشگاه کاملا موفق عمل کرد چرا که توانست دو سال پیاپی با این تیم به قهرمانی پلاس لیگای لهستان دست یابد. و بعد از آن دوباره این باشگاه قرارداد خود را با این بازیکن تمدید کرد و هم اکنون تیم فعلی وی زاکسا می باشد. زمانی که از ایتالیا به لهستان عزیمت کرد؛ بشدت مشکل زبان داشت وی به این خاطره از حضورش در لهستان اشاره می کند که روزی بخاطر همین مشکل، مجبور میشود وقتی خودرویش خاموش می شود مدت زیادی در سرما بماند تا به همه بفهماند که به کمک نیاز دارد. ولی از مهمان نوازی لهستانیا خیلی تعریف میکند و میگوید که یک خوبی لهستان این است که همه تو را بعد از یه مدت میشناسند حتی پلیس (با خنده). ۲۰۱۰-۲۰۱۲ ناک روسه لاره بلژیک ۲۰۱۲-۲۰۱۴ - مودنا ایتالیا ۲۰۱۴-۲۰۱۵ - ورونا ایتالیا ۲۰۱۵-۲۰۱۷- زاکسا لهستان ۲۰۱۷ - زاکسا لهستان

[caption id="attachment_133317" align="aligncenter" width="1024"]سم درو سم درو[/caption]

این بازیکنان ویژگی های خاصی دارد که توانسته در سطح بالای تیم های خوب در جهان توپ بزند. از جمله ویژگی های وی این می باشد که تبحر خاصی در سرویس زدن با ارتفاع کم از تور دارد (که اصطلاحا به آن سرویس تیز می گویند) و همچنین در پایپ زدن مهارت بالایی دارد که با جری کوار(ایتالیایی) و جیبا (برزیلی) که هردو از بازیکنان مطرح دنیا بودند و در پایپ زدن مهارت بسیار بالایی داشتند مقایسه می شود.

[caption id="attachment_133314" align="aligncenter" width="1080"]سم درو سم درو[/caption]

طبق گفته خود او، تابستان ۲۰۱۷ قصد دارد با نامزدش ازدواج کند.

[su_button url="http://as4.asset.aparat.com/aparat-video/d0913add0d27b22b107ec19f385898497293191-480p__25167.mp4" style="bubbles" background="#50000c" size="6" wide="yes" center="yes" radius="round"]برای دانلود ویدئو با حجم ۳۶ مگابایت با کیفیت HD کلیک کنید[/su_button]