به گزارش آریاورزش، روسیه نسبت به صحبت های نیکولای نیکولوف که گفته بود او را وادار به دوپینگ کردند، واکنش نشان دادند.

این جریان در همان ابتدای فصل، زمانی که او در تیم ینیسی کراسنویارسک حضور داشت، اتفاق افتاد. جریان از این قرار بود که روسیه تصمیم گرفت از نیکولای نیکولوف و یکی از بازیکنان تیم نفتیانیک اورنبورگ تست دوپینگ بگیرد. پس از آن نیکولوف اعلام کرد که در روسیه او را وادار به دوپینگ کردند. بازیکن تیم ملی بلغارستان که سابقه پوشیدن پیراهن متین ورامین، شهرداری ارومیه و پیکان تهران را نیز دارد، در دفاع از خود گفت: "ابتدا درد زیادی در کمرم احساس میکردم که خیلی جدی نبود، اما بعد از چند روز درد من به حدی رسید که حتی نمیتوانستم جورابهایم را بپوشم. هیچ درمانی برای کمردردم وجود نداشت و فقط پزشکان با مسکن های قوی سعی داشتند دردم را کاهش بدهند. آنها به من گفتند که این داروها فقط ویتامین هستند و به نوعی آرامبخش محسوب میشوند.

اما وقتی در مورد داروها تحقیق کردم متوجه شدم که اصلا اینطور نیست و داروها حاوی مواد غیر مجاز و مشکوکی هستند که مصرفشان دوپینگ به حساب می آید. این دلیل من برای فسخ قرارداد و برگشتنم به بلغارستان بود. چون هنوز میخواهم برای چند سال دیگر بازی کنم."

سرمربی تیم ینسی کراسنویارسک در خصوص حواشی پیش آمده و صحبت های اخیر نیکولای نیکولوف واکنش نشان داد و گفت: این حرف های بی اساس را تمام کنید.

او در ادامه توضیح داد: "نمیدانم چرا نیکولای این حرف ها را زد، او باید برای ما بازی میکرد، اما دائما دنبال دلایلی بود تا بازی نکند. ما پروسه سختی را سپری میکنیم. هیچ تیمی وجود ندارد که تمامی بازیکنانش سالم باشند، اما همه به بهترین شکل کارشان را انجام میدهند. ولی نیکولوف خیلی سریع جا زد. نمیخواهم راجع به جزئیات و دلایل صحبت کنم، اما مسئله اصلی این است که او نمیخواست بازی کند. ما روسها جور دیگری ساخته شده ایم. در ایتالیا من اغلب مجبور بودم با مسکن بازی کنم. اما خارجی ها به خودشان اجازه میدهند که به راحتی از بازی کردن امتناع کنند. هیچکس به او ماده ممنوعه ای نداد، ما مثل تیم های دیگر نیستیم! “

لازم به ذکر است سابقا زایتسف و مکسول هولت نیز پس از متهم شدن به دوپینگ در تیم دینامو، روسیه را ترک کردند. البته هولت تبرئه شد ولی مدعی شد در غذای وی مواد دوپینگ ریخته شده بود.