به گزارش آریاورزش، در تاریخ ۳۰ اردیبهشت سال جاری تیم‌های ایران و لهستان در ورزشگاه اسپودک شهر کاتوویتس دیداری سرشار از هیجان و حساسیت را برگزار خواهند کرد، این مسابقه دوستانه به منظور خداحافظی لیبروی باسابقه سرخ‌وسفیدها کشیشتوف ایگناچاک برگزار خواهد شد ولی تقابل‌های ایران و لهستان همیشه از دید سنتی یک داربی بین‌المللی به حساب می‌آیند که لقب ال‌کلاسیکوی پرشورها شایسته آن است.

البته این مسابقه از چندین جهت دیگر نیز از اهمیت خاصی برخودار است، برای مثال این اولین باری است که فردیناندو دی‌جیورجی سکان هدایت عقاب‌های سرخ و سفید را بر عهده خواهد داشت و از طرفی ۲ رقیب سنتی و دیرینه قبل از آغاز لیگ جهانی ۲۰۱۷ یکدیگر را محک خواهند زد.

این مسابقه از ساعت ۲۳ به وقت ایران در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۹۶ برگزار خواهد شد، ایگناچاک ۳۸ ساله در سال ۲۰۱۴ به همراه تیم ملی لهستان به مقام قهرمانی جهان دست یافت و بیش از ۳۰۰ بازی ملی برای پولسکا ( نام کشور لهستان به زبان این کشور ) انجام داده است.

بر اساس گزارش اختصاصی آریاورزش طبق آخرین شنیده‌ها وزیر ورزش و نخست وزیر لهستان هم این دیدار را از نزدیک تماشا خواهند کرد و حضور ستارگانی همچون میهائو کوبیاک، مارچین موژدونک، پائو زاتورسکی، کارول کئوس، آندژه ورونا، بارتوش کورک و .... در این دیدار قطعی شده است.

هر بلیط این دیدار ۳۰ یورو ( ۱۲۰ هزار تومان ) قیمت دارد که قرار است درآمد آن برای موارد عام‌المنفعه در زمینه گسترش والیبال مورد استفاده قرار گیرد.

لهستانی‌ها سال گذشته مراسم مشابهی به مناسبت خداحافظی پاسور افسانه‌ای‌شان "پائو زاگومنی" هم در این سالن برگزار کردند که اکثر ستارگان قدیم و جدید دنیای والیبال در آن حضور داشتند و قصد دارند امسال مسابقه حتی باشکوه‌تری را برگزار کنند. در ادامه تصاویری از مسابقه سال گذشته که به افتخار زاگومنی برگزار شد را خواهید دید:

[caption id="attachment_125720" align="aligncenter" width="757"]مسابقه خداحافظی اسطوره والیبال جهان پائو زاگومنی مسابقه خداحافظی اسطوره والیبال جهان پائو زاگومنی[/caption] [caption id="attachment_125718" align="aligncenter" width="757"]مسابقه خداحافظی اسطوره والیبال جهان پائو زاگومنی مسابقه خداحافظی اسطوره والیبال جهان پائو زاگومنی[/caption] [caption id="attachment_125715" align="aligncenter" width="753"]مسابقه خداحافظی اسطوره والیبال جهان پائو زاگومنی مسابقه خداحافظی اسطوره والیبال جهان پائو زاگومنی[/caption]