به گزارش آریاورزش، جریان از جایی شروع شد که قبل از آغاز ست نخست دیدار یوگرا ساموتلور و ینسی کراسنویارسک داور مسابقه به الکسی اسپریدونوف از تیم ینسی به دلیل ضربه ای که به پایه تور زد کارت زرد نشان داد. اسپریدونوف در ست دوم هم بعد از اینکه داور در یک صحنه جنجالی امتیاز را به حریف داد به شدت عصبانی شد و به همین خاطر داور به او کارت قرمز داد.

[caption id="attachment_123722" align="aligncenter" width="795"] اسپریدونوف[/caption]

قبل از آغاز ست سوم اسپریدونوف که از اتفاقات ۲ ست قبلی به حد جنون رسیده بود در اقدامی تعجب‌برانگیز به سمت داور دوم مسابقه می‌رود و به او پیشنهاد رشوه می‌دهد تا بلکه ادامه مسابقه را عادلانه قضاوت کند ولی داور دوم به این پیشنهاد اسپریدونوف اعتنایی نمی‌کند.

اسپریدونوف بعد از پایان بازی در مصاحبه‌ای اینگونه به اظهار نظر پرداخته است: "مطمئن باشید داور آمده بود ما را بازنده کند که موفق هم شد. خیلی وقت بود که در لیگ روسیه ندیده بودم داور عمدا به یکی از تیم‌ها کمک کند. قبل از اینکه بازی شروع شود کارت زرد گرفتم و بعدا هم که قرمز گرفتم ... حتی مجبور شدم رفتار نه‌چندان درستی از خود نشان دهم، به سمت داور دوم رفتم و خواستم به او پول بدهم تا بلکه ادامه مسابقه را عادلانه قضاوت کند. داوران بازی امروز هر کاری کردند که ساموتلور برنده شود و ما بازنده ... ماموریتشان موفقیت‌آمیز بود."

[caption id="attachment_123720" align="aligncenter" width="901"] اسپریدونوف[/caption]

بعد از این مصاحبه جنجالی فدراسیون والیبال روسیه اسپریدونوف را ۱۶۰ یورو در ابتدا جریمه کرد و اعلام کرد که به زودی درباره اسپریدونوف تصمیم‌گیری نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

در آخرین جلسه کمیته انضباطی فدراسیون روسیه، طی تحقیقات بیشتری که صورت گرفت رأی نهایی اسپریدونوف به شرح زیر صادر شد: الکسی اسپریدونوف، بازیکن تیم ینسی کراسنویارسک به مدت ۱ سال از حضور در میادین به صورت تعلیقی محروم است و در این مدت یک سال کوچکترین خطایی از این بازیکن حکم وی را به صورت قطعی تغییر خواهد داد و او از حضور در تمامی میادین والیبال منع خواهد شد.

[caption id="attachment_123718" align="aligncenter" width="901"] اسپریدونوف[/caption]