یاسمن فتحی/ به گزارش اختصاصی آریاورزش تیم ملی جوانان به سرمربی گری بهروز عطایی در میادین آسیایی خوش درخشید و پس از آن با سیاست های باشگاه کاله مبنی بر جوانگرایی با به خدمت گرفتن بازیکنان تیم ملی جوانان، پا به لیگ برتر گذاشت. با رسول آقچه لی این بازیکن پر انرژی گنبدی که یک تنه برای تیمش امتیاز می گرفت به صحبت نشسته ایم. این مصاحبه جذاب را با هم می خوانیم:

- از ابتدای لیگ شروع میکنیم: چه شد که هم خود شما و هم اکثر بچه های تیم ملی جوانان به تیم کاله رفتید؟

آقچه لی: آقای عطایی در تیم جوانان سرمربی ما بودند،باشگاه کاله هم یک کار بسیار خوبی کرد که همه جوانان را در یک تیم قرار داد که برای پیشرفت بازیکنان جوانان در جهان کمک کند که فکر کنم یکی از بهترین کارها بود و اینجوری همه ی بچه ها تجربه کافی بدست می آورند و در مسابقات جهانی موفق تر هستند.

_همکاری با آقای عطایی چطور بود? چقدر توانست به شما کمک کند? 

آقچه لی: والله کار کردن با آقای عطایی که یکی از بهترین مربی های ایران هستند باعث شد که درکنارشان خیلی چیزها را یاد بگیریم و درکل برای ما تجربه ی خیلی خوبی بود و والیبال مدرن را ایشان به ما یاد دادند.

_ بعد از کارتان با آقای وکیلی اشنایی با آقای عطایی چطور بود؟

آقچه لی: آقای وکیلی در زمان نوجوانی پایه سازی خوبی انجام داد و نمیشود گفت که کدام مربی بهتر است؛ در آن زمان سنمان کمتر بود و در دوره نوجوانان ایشان به پایه و اصول بازی خیلی اهمیت میدادند و ما اجرا میکردیم. الان که بزرگتر شدیم باید حرفه ای تر عمل کنیم و سیستم است که تاکتیک را به ما میدهد و باید اجرا کنیم.

_بنظر شما اینکه اکثر بچه های تیم ملی کنار هم بودید چقدر میتواند بر امادگی شما برای بازی های تیم ملی کمک کند؟

آقچه لی: همه مخالف بودند ولی نتیجه خوبی گرفتیم، در مسابقات جهانی حدود ۵۰% موفقیت ما به همان دلیل بود که ما با سن کم در لیگ شرکت کردیم،این کار باعث شد که بیشتر بچه هایی که در تیم ما بودند سطح بازی شان بالا آمد و همچنین در تیم کاله آمدیم و نزدیک ۴ ماه باهم بازی کردیم و هماهنگی مان بیشتر شد.

[caption id="attachment_108295" align="aligncenter" width="900"] تصاویر مسابقه والیبال شهرداری اورمیه و کاله آمل در لیگ برتر ۹۵[/caption]

_شما خودتان از نتایجی که با تیم کاله کسب کردین راضی هستید؟ آقچه لی:  بله. با تیم جوانی که امسال در کاله هستیم، والیبالیست ها و همه مربیان همه هنوز هم شوکه هستند. هرچند که یک جورایی سرمان را بریدند. اشتباهات داوری و.. نشد در جمع چهار تیم برویم و اگر ما در بین چهار تیم نهایی میرفتیم قطعا سومی هم برای ما بود.

-اعتراضاتی که در بازی آخر پیش آمد بر سر چه بود؟ آقچه لی: والله دقیقا اشتباه داوری بود، ما که آنجا بودیم و از نزدیک دیدیم چه شد، مثلا ست چهارم توپی بود که داور میگفت داخل زمین است! اگر آن توپ به نفع ما گرفته میشد اوت بود! شوکه شده بودیم که این توپ را چطور داخل گرفته است!این توپ برگ برنده ما بود.

[caption id="attachment_108341" align="aligncenter" width="400"] تصاویر مسابقه والیبال شهرداری اورمیه و کاله آمل در لیگ برتر ۹۵[/caption]

_الان شما به عنوان کاپیتان انگیزه ای که در تیم مثلا در یک همچین موقعی که مثلا تیم بهش نیاز دارد چگونه به بازیکنان میدهید؟

آقچه لی: دو ست جلو بودیم و بعد دو ست هم باختیم. در آن بازی مقابل ارومیه با آن تماشاگرها فشار بر روی ما بسیار زیاد بود و ست پنجم هم ستی است که ۱۵ پوئن است و نصف ست های دیگر. خیلی خوب کار کردیم ولی آنها با تماشاگرانشان و جو خوب ورزشگاهشان توانستند ببرند.

_هوادارای کاله چطور بودن؟

آقچه لی: دستشان درد نکند خیلی زحمت کشیدند و دمشان هم گرم واقعا. شروعمان در لیگ خیلی بد بود ولی با این طرفدارها توانستیم تا ۶ام جدول برسیم که نزدیک ۳-۴ هفته ای یا بیشتر کلا دهم جدول بودیم. فکر میکنم که برد در بازی های خانگی بخش اعظمش بخاطر هودارها بود چون تیم ها را تحت فشار میگذاشتند.

[caption id="attachment_117526" align="aligncenter" width="900"] کاله مازندران - صالحین ورامین ۹۵[/caption]

-از بین تیم های لیگ مهم ترین رقیبتان را کدام تیم میدیدید؟

  آقچه لی: مهم ترین بازی همان بازی تبریز بود بعد از تبریز سایپا رو بردیم، پارسه رو بردیم، و دوران اوج ما از آنجا شروع شد؛نیم فصل اول هم شروع بدی داشتیم و یکی از بدشانسی هایی که آوردیم این بود که یکی از بازیا مثل پیکان جلو بودیم و ست پنجم هم جلو بودیم اما در نهایت بازی را باختیم.

-از بین تیم های لیگ مهم ترین رقیبتان را کدام تیم میدیدید؟

  آقچه لی: مهم ترین بازی همان بازی تبریز بود بعد از تبریز سایپا رو بردیم، پارسه رو بردیم، و دوران اوج ما از آنجا شروع شد؛نیم فصل اول هم شروع بدی داشتیم و یکی از بدشانسی هایی که آوردیم این بود که یکی از بازیا مثل پیکان جلو بودیم و ست پنجم هم جلو بودیم اما نهایت بازی را بخاطر کم تجربگی باختیم ، اما خب کم کم روند صعودی داشتیم و در هر بازی نسبت ب بازی قبل پیشرفت میکردیم.

-الگوی ورزشی شما چه کسی است ؟ آقچه لی: الگوهای ورزشیه من در ایران شهرام محمودی و میکائیل تاجر هستند و خارج از ایران اندرسون.

سخن پایانی:

  آقچه لی: از همه کسانی که حمایتمان کردند و همچنین از آریاورزش متشکرم.