به گزارش اختصاصی آریاورزش٬ این روزها شاهد تغییرات جالبی میان بازیکنان والیبال و در نوع خود چالش‌برانگیز در والیبال مدرن هستیم. بازیکنانی که پس از چندین سال بازی در یک پست٬ پست تخصصی خود را کنار می‌گذارند و خود را مورد چالش قرار می‌دهند تا در شرایطی خاص‌تر قرار بگیرند و بازی در پست غیرتخصصی­‌شان را نیز تجربه کنند. این امر در والیبال روز دنیا به جذابیت‌های هر چه بیشتر این ورزش محبوب افزوده است.

پیش از این ایوان زایتسف ایتالیایی و متیو اندرسون آمریکایی که قادر به بازی در هر دو پست دریافت‌کننده بلندزن و قطر پاسور هستند٬در هر تورنمنت والیبالی به صلاحدید سرمربی تیمشان تغییر پست می‌دادند و گاهی بلندزن بودند و گاهی پشت خط زن!

پس از این دو بازیکن مشهور و محبوب٬ نمر عبدالعزیز پاسور تیم ملی هلند و یکی از بهترین بازیکنان دنیا در امر سرویس٬ با رضایت قلبی پست تخصصی خود را به پشت خط زن تغییر داد و اعلام کرد از این پس او یک مهاجم است.

اما شاید از نکات جالب این تغییر و تحولات٬ حضور ژنیا گربنیکوف ملی‌پوش تیم ملی فرانسه٬ به عنوان دریافت‌کننده بلندزن باشد. گربنیکوف که از ایتدای دوران حرفه‌ای خود به عنوان لیبرو بازی کرده است٬ در این فصل شرایط ویژه‌ای را تجربه می‌کند.

جیان لورنزو بلنجینی سرمربی باشگاه لوبه تصمیم گرفت تغییراتی اعمال کند و از ژنی به عنوان بازیکن بلندزن استفاده کرد. او نیز به خوبی توانست پاسخ این اعتماد را بدهد و نشان داد سرویس زننده نسبتا خوبی است٬ چرا که در بازی میان لوبه و والنتیا موفق شد دو امتیاز متوالی از سرویس کسب کند.

حال باید منتظر ماند و دید ستاره دیگری که قرار است با تغییر پست٬ علاقمندان به والیبال را سورپرایز کند چه کسی خواهد بود؟