مرضیه راد/به گزارش آریاورزش، در نیمه نهایی مسابقات المپیک و بازی در مقابل تیم آمریکا،  پیروزی بسیار ارزشمند تیم ایتالیا در مقابل تیم آمریکا بعد از ۲۰ سال توانست به فینال مسابقات المپیک راه پیدا کند و بعد از آن روز بود که ایتالیا غرق در عشق زایتسف شد و همه او را به عنوان یک قهرمان ملی دانستند. درست است که زایتسف از یک خانواده کاملا روسی است و حتی پدرش با اتحادیه جماهیر شوروی قهرمان المپیک شده است اما شیوایی کلام او در گفتار به زبان ایتالیایی، زندگی او  را در ایتالیا از اومبریا تا رُم موجب شد. ایوان زایتسف نمونه یک انسان عاشق، فاتح، مقاوم، کمی مغرور، پر انرژی و دارای خالکوبی های زیاد و همیشه مورد اعتماد و ارزشمند است.

ایتالیا کشور والیبال خیز و دوست داشتنی است و به نظر من ایتالیا زیباترین کشور جهان است.

مردم ایتالیا او را در لباس تیم پروجیا و لباس آبی تیم ملی ایتالیا  بیشتر دوست دارند،با این حال او نمیتواند همه ۳۶۵ روز سال این لباس ها را به تن داشته باشد.

 مردم مرا دوست دارند به خاطر اینکه من برای خواسته هایم میجنگم.
[caption id="attachment_115144" align="aligncenter" width="572"] ایوان زایتسف[/caption] گفتگوی متفاوت ایوان زایتسف سوپر استار آتزوری ها در سال ۲۰۱۷ را با هم از نظر می گذرانیم:

از روز ۲۱ آگوست و سالن ماراکانازینوی برزیل بگویید،  جاییکه نفرین این پنج حلقه المپیک برای ایتالیا در نهایت شکسته شد و بالاخره بعد از سالها توانستید به فینال و مدال در المپیک برسیم؟ فکر میکردید که به فینال راه پیدا کنید؟

واقعیت را بگویم خیلی نه. واقعا بازی عجیبی بود فکر نمیکنم دوباره چنین جو و بازی را تجربه کنم. من بعد از آن شب نه فیلم بازی را دیدم و نه در موردش صحبت کردم.  و  هر وقت هم کسی از من در مورد مدال المپیک میپرسد و یا اینکه از بازی آن شب من تعریف میکند اولین حسی که در من به وجود می آید این است که همه از این نتیجه خوشحال هستند و کسی نیست که ناراضی باشد.

چه حسی نسبت به آن بازی دارید؟

تمام حسم آنموقع این بود که ما در مکان مناسب و در زمان مناسب قرار داریم و همه چیز مهیا است که بتوانیم خوشرنگ ترین مدال المپیک را بگیریم. اگر در آن بازی میباختیم دوباره نتیجه سه دوره المپیک گذشته تکرار میشد و دست ما از مدال طلا کوتاه میماند ولی اینبار همه چیز به یاری من و هم تیمی هایم عوض شد و توانستیم به فینال برسیم.

در سال ۲۰۱۶ اولین برنامه تلویزیونی خود را داشتید چطور تجربه ای بود؟

به نظرم تجربه حضور در برنامه زنده تلویزیونی کمی عجیب و هیجان انگیز و البته بسیار جالب بود. به من کمک کرد تا بتوانم راحت تر با مردم ارتباط برقرار کنم و کمی از حس خجالتی که داشتم کم کرد.

 شما موفقیت را در چه می بینید؟

- در احترامی  که مردم برایم قائل هستند، پیروزی در بازی ها، داشتن یک زندگی موفق با خانواده ای که همیشه حمایتم میکنند و عاشقم هستند. وقتی نتایج ورزشی خوب هستند، وقتی حریفهایت نسبت به کاری که انجام میدهی برایت احترام قائل هستند.  با توجه به اینکه گاهی وقتها در زندگی ممکن است در شرایط سختی قرار بگیری، اما باز هم در آن شرایط و لحظات سخت مردم کاری میکنند که تو احساس کنی هر چه در توان داشتی انجام دادی. من واقعا از خانواده ام، والیبالم و کاری که انجام میدهم، راضی هستم. البته والیبال بیشتر برای من یک سرگرمی است تا یک شغل. و نمیخواهم این بخش از زندگی ام مانع کارهای دیگر زندگی من بشود. شاید اکثر نگاهها روی این بخش زندگی من باشه، ولی همه خوشبختی من فقط محدود به زندگی والیبالیم نمیشود.

رابطه ات باهم تیمی هایت چطوراست؟

- ما خیلی صمیمی هستیم. برای تعطیلات با بچه هایی که در پروجا مانده بودند،جشن گرفتیم و شام را با هم خوردیم.  سعی میکنیم وقتمان را با هم بگذرانیم و با هم خوش باشیم. همینطور زمان هایی که تمرین یا مسابقه نداریم بیشتر اوقات با هم هستیم و  گاهی هم ورق بازی میکنیم.

دوست دارید در سال ۲۰۱۷ چه کاری انجام بدهید؟

سعی میکنم همین روند موفقیت خودم را از همین ماه اول ادامه بدهم که بسیار برایم مهم است چون ما هم درگیر مسابقات لیگ اروپا و هم لیگ قهرمانان اروپا هستیم. امیدوارم که کارایی لازم را چه برای تیم ملی ایتالیا چه برای تیم باشگاهیم در سال ۲۰۱۶ انجام داده باشم . خیلی ساده ست که بگویم که امسال کاپ قهرمانی ایتالیا و اروپا را در دست خواهم داشت ولی با اینحال تا آن ها را با دستانم بالا نبرم رویایی بیش نیستند و برای رسیدن به آنها هر روز با تلاش بیشتری تمرین میکنم.

به ظاهرتون چقدر اهمیت میدهید؟

خیلی دوست دارم به ظاهرم برسم و شیک در میان مردم حضور داشته باشم ولی نه اینطور که هر لحظه جلوی آینه قرار بگیرم. اینکار واقعا آدم را دیوانه میکند. و اصلا به نظرات دیگران در مورد ظاهرم گوش نمیدهم و هر کسی هر نظری بدهد از یک گوش میشنوم و از گوش دیگر خارجش میکنم و اصلا به آنها اهمیت نمی دهم.

خالکوبی جدیدی که میخواهید در سال ۲۰۱۷ بزنید سر و صدای زیادی کرده است؟

من عقیده به زمان حال دارم و میبینم چه چیز در حال حاضر به من الهام میدهد. میخواهم که دو طرف بدنم با هم هارمونی رنگی داشته باشه و همینطور که از آن ها الهام گرفتم برای دیگران هم الهام بخش باشد.

و ممکن است تا تابستان اینکار را انجام دهید؟

بله امکانش هست.

  آرزوی شما برای تیم والیبال ایتالیا در سال  ۲۰۱۷ چیست؟

امیدوارم که تیم ایتالیا با جدیت بیشتری به کار خودش ادامه بدهد و هدفمند تر برای رسیدن به قله های پیروزی گام بردارد ما ورزشکارانی هستیم که میدانیم چطور باید شاد باشیم و بتوانیم پیروزی به دست بیاروریم اما باید نسبت به کاری که میکنیم متعهدتر و با انگیزه تر عمل کنیم و سطح خودمان را بالا و بالاتر ببریم. این موضوع با هدف های پیش پا افتاده و دادن امیدهای واهی به نتیجه ای نخواهد رسید. روزها پشت سر هم می آیند و سال به سرعت تمام میشود و اینکه تو فقط هر چهار سال یکبار میتوانی در اوج بدرخشی واقعا غیرمنصفانه است.