یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

به گزارش اختصاصی آریاورزش، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بر روی واقعیت‌هایی که وجود دارند سایه بیندازند. برای همین تصمیم گرفتیم طی گفتگویی که با یکی از سرشناسان دنیای والیبال داشتیم٬ بفهمیم ورزشکاران و تأثیرگذاران ورزش چطور از این ابزار قدرتمند ارتباطی استفاده می‌کنند. این مرد بزرگ کسی نیست جز آندره‌آ آناستازی که در حرفه خود کارنامه قابل توجهی را یدک می‌کشد. چرا که علاوه بر کسب چندین قهرمانی به عنوان بازیکن٬ در عرصه مربیگری نیز فرد شناخته شده‌ای است و اگر بگوییم او جزء ۱۰ مربی برتر دنیای والیبال است گزاف نگفته‌ایم.

[caption id="attachment_49184" align="aligncenter" width="875"]آناستازی آناستازی[/caption]

اما این موفقیت‌ها تنها به مدال‌هایی که بدست آورده٬ محدود نمی‌شوند. چرا که آناستازی در فضای مجازی نیز فرد محبوبی است که خیلی از دوستداران والیبال صفحه شخصی او را دنبال می‌کنند. آناستازی یکی از معدود مربی‌های فعال در فضای مجازی است٬ او با ۲۳ هزار و پانصد دنبال‌کننده در توئیتر٬ ۲۴ هزار و هفتصد فالوئر در اینستاگرام یکی از صفحه‌های محبوب علاقمندان به والیبال به حساب می‌‌آید.

کسب ۲ مدال طلا و یک نقره لیگ جهانی٬ دو مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی اروپا و کسب مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ بخشی از افتخارات ورزشی او به عنوان بازیکن است. او در زمینه مربیگری نیز فرد موفقی بود٬ کسب مدال طلای قهرمانی اروپا همراه با تیم ملی اسپانیا و چندین و چند افتخار ورزشی دیگر من جمله : یک طلا و یک برنز لیگ جهانی٬ نقره‌ی جام جهانی و طلای قهرمانی اروپا همراه با تیم ملی لهستان است. او اکنون هدایت تیم لهستانی لوتوس ترفل گدانسک را برعهده دارد و موفق شد همراه با این تیم به مقام قهرمانی جام حذفی و نایب قهرمانی لیگ برتر لهستان دست یابد.

schermata-2016-11-15-alle-10-46-29-556x437  -  از فضای مجازی در چه زمینه‌هایی استفاده میکنی؟

ایده من استفاده از فضای مجازی به عنوان یک آژانس روابط عمومی یا وسیله‌ای برای برقراری ارتباط با مخاطبان است و من تلاش می‌کنم اتفاقات روزمره زندگی‌ام را با کسانی که اخبار من را پیگیری می‌کنند به اشتراک بگذارم. مثلا کارهایی که مشغول انجام دادن آن هستم و یا موقعیتی که در آن زندگی می‌کنم. من در مورد زندگی خصوصی‌ام صحبت می‌کنم٬ بنابراین هرکس مخصوصا افرادی که با من کار می‌کنند در جریان کارهایی که انجام می‌دهم قرار می‌گیرند.

 -  چقدر برای کارهای اجتماعی شما مفید است؟

شخصا فکر می‌کنم شرکت در چنین محیط‌هایی بخش مهمی از کار من است و فکر می‌کنم این شبکه‌های اجتماعی می‌توانند بسیار مفید باشند٬ مخصوصا برای یک مربی مثل من که در  ۱۰ سال گذشته هفت سال را برای کار خارج از کشور بوده‌ام. برای من مهم است که همه در جریان کارم و آنچه که در حال حاضر انجام می‌دهم قرار بگیرند.

 -  پس طبق گفته‌های شما٬ رسانه‌ها چنین فرصت‌هایی را هم می‌تواند در دنیای والیبال ایجاد کند.

والیبال دست در دست رسانه‌های اجتماعی به جلو حرکت می‌کند٬ بنابراین رسانه‌های‌ اجتماعی‌ در ترقی‌ والیبال گام مؤثری‌ هستند. مردم پروفایل بازیکنان و مربیان را دنبال می‌کنند. چون که ما سریع چیزی که در دنیایمان اتفاق می‌افتد را انتشار می‌دهیم خود من یکی از دنبال کننده‌های صفحات وب مهم هستم و فدراسیون‌ها٬ باشگاه‌هایی که در سر تا سر دنیا وجود دارد و هر چیزی که به والیبال مربوط می‌شود را پیگیری می‌کنم. هر روز گروه‌ها را چک می‌کنم تا اطلاعاتم را به روز نگه دارم و اعتقاد دارم که این صفحات خیلی مفید هستند.

[caption id="attachment_42139" align="aligncenter" width="900"]آندره آ آناستازی آندره آ آناستازی[/caption]

 -  با توجه به تعداد افرادی که صفحه ما را دنبال می‌کنند٬ می‌توانیم خودمان را فرد تأثیرگذاری در محیط والیبال در نظر بگیریم٬ این مسئولیت و نیاز به برقراری ارتباط در این رسانه‌ها در راه آگاهی و درک متقابل دو طرف از همدیگر است.

کاملا. ! من احساس می‌کنم در قبال چیزهایی که در صفحه شخصی‌ام می‌نویسم و این که آنها را چطور می‌نویسم مسئولیت‌پذیر هستم. هر بار سعی می‌کنم به اندیشه‌ها و افکار مردم احترام بگذارم و همیشه خودم را به جای افرادی که مطالب من را می‌خوانند قرار می‌دهم. امروزه خیلی از مردم به روش نادرست و شخصی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. به عقیده من خیلی مهم است که ما شعور اجتماعی بالا داشته باشیم و اصول اخلاقی حرفه‌ای را رعایت کنیم. در مورد خودم می‌گویم که کاملا به این موضوع واقف هستم که جوانان زیادی صفحه من را می‌خوانند برای همین است که تلاش می‌کنم مطالبی بنویسم و یا عکس‌هایی را در صفحه‌ام منتشر کنم که داستان من را مثبت بیان کند. همیشه به کسی که آن طرف کامپیوتر یا تلفن نشسته است فکر می‌کنم.

آناستازی