دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش و به نقل از آنا، فرهاد نفرزاده سرمربی تیم پارسه تهران درباره لیگ برتر والیبال و پیروزی تیمش مقابل تیم قدرتمند پیکان گفت: «تیم پیکان یکی از تیم‌های باسابقه و قدرتمند لیگ برتر والیبال است و نسبت به تیم ما بازیکنان باتجربه‌ تری را در اختیار داشت. طبیعی بود که بازی مقابل این تیم برای تیم پارسه که همه بازیکنانش جوان هستند کار سخت و حساسی بود.»

وی ادامه داد: « اما تیم ما برابر تیم پیکان آمادگی خوبی داشت و در میانه‌های بازی برتر بودیم و به همین دلیل این بازی را با نتیجه سه بر یک به پیروزی رساندیم. اما به نظرم هر دو تیم بازی باکیفیتی ارائه کردند اما در برخی موقعیت‌ها تیم ما بهتر عمل کرد و بازی را با پیروزی به پایان رساند.»

سرمربی تیم پارسه تهران با اشاره به کیفیت لیگ برتر والیبال اظهار کرد:« در این چندساله که لیگ برتر والیبال برگزار شده است تاکنون کیفیت لیگ اینگونه نبود. همه تیم‌ها با قدرت بازی می‌کنند و همه برای کسب سه امتیاز به میدان می‌آیند. بازی بعدی تیم ما مقابل شهرداری ارومیه است و این تیم هم از تیم های قدرتمند لیگ است و ملی پوشان زیادی در اختیار دارد و امیدوارم که این بازی را هم با پیروزی به پایان برسانیم.»

[caption id="attachment_107773" align="alignnone" width="898"]تصاویر مسابقه والیبال پارسه تهران و هاوش گنبد کاووس تصاویر مسابقه والیبال پارسه تهران و هاوش گنبد کاووس[/caption]

نفرزاده همچنین در مورد فرسایشی بودن لیگ برتر اظهار کرد: «من به این موضوع را اعتقاد ندارم و به نظرم لیگ ما فرسایشی نیست چرا که تعداد بازی های که ما در دور رفت و برگشت داریم به این صورت نیست که هر هفته دو بازی انجام شود. در این مدتی که رقابت های لیگ برتر برگزار می شود تنها سه هفته در دور رفت ما دو بازی در یک هفته داریم و در دور برگشت هم دو هفته دو بازی در یک هفته خواهیم داشت که این تعداد به نظرم به این معنی نیست که رقابت‌های لیگ فرسایشی است و توان بازیکن گرفته می شود. ضمن اینکه این برنامه از طرف سازمان لیگ تنظیم شده است و همه تیم‌ها قبل از شروع لیگ می‌دانستند چه شرایطی دارند.»

وی در پاسخ به اینکه جذب ملی پوشان در یک تیم باعث نمی شود کیفیت بازی ها پایین بیاید اظهار کرد: «امسال دو تیم کاله و پارسه تهران از جوانترین تیم های لیگ برتر هستند و این دو تیم تنها تیم‌هایی هستند که سیاست‌های فدراسیون را دنبال کردند و بازیکنان مستعد را شناسایی و به لیگ برتر دعوت کردند. این کار به آینده والیبال کمک بسیار زیادی می کند از طرفی بازیکنان جوان مقابل ملی پوشان هم انگیزه بسیار زیادی پیدا می کنند و همانطور که دیدید تیم ما در بازی مقابل پیکان انگیزه بسیار زیادی داشت و این تیم را شکست داد.»

نفرزاده خاطرنشان کرد: «ما نمی توانیم به تیم هایی که ملی پوش زیادی جذب کنند خرده بگیریم چرا که هر باشگاهی با توجه به بودجه ای که دارد بازیکن جذب می کنند طبیعی است تیمی که بضاعت مالی بیشتری داشته باشد بازیکنان قدرتمندی جذب می کند. اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است تیم هایی که بازیکنان جوان دارند برابر تیم‌هایی که ملی پوش دارند باانگیزه بازی می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که لیگ پویایی داشته باشیم.»

سرمربی تیم پارسه تهران همچنین به حواشی که در لیگ برتر والیبال به وجود آمده اشاره کرد و گفت: «برخلاف برخی‌ها که معتقدند امسال بازی‌های لیگ با حاشیه همراه بود من این اعتقاد را ندارم. در سال‌های گذشته حاشیه‌های ما بیشتر از این بود اما امسال تنها در دو بازی این اتفاق افتاد که به نظرم در آن بازی هم پیش بینی می‌شد حاشیه و درگیری به وجود بیاید. به هر حال تیم شهرداری ارومیه و پیکان وقتی روبه روی هم دیگر قرار گرفتند می توانستیم حدس بزنیم که هوادران ارومیه‌ای نسبت به سعید معروف واکنش نشان می‌دهند چرا که او دو سه سال در این تیم بود و حالا به عنوان بازیکن حریف مقابل شهرداری ارومیه به میدان رفته بود. به هر حال با وجود اینکه درگیری هم در لیگ به وجود آمد اما فدراسیون توانست به خوبی به این ماجرا ورود کند و از حواشی جلوگیری کرد.»

نفرزاده همچنین به بحث تغییر مربی در تیم ملی والیبال اشاره کرد و گفت: « هم اکنون در مورد نقاط ضعف و قوت لوزانو جلساتی تشکیل می شود. به نظرم در این مقطع انتخاب سرمربی برای تیم ملی بسیار مهم است. لوزانو مربی بزرگی است و تمام اهداف فدراسیون را با توجه به زمان کمی که در اختیار داشت اجرایی کرد و در حال حاضر از طرف فدراسیون لهستان یکی از گزینه های مربیگری این تیم است پس می بینیم که مربی بزرگی است اما در شرایطی فعلی باید فدراسیون این موضوع را در نظر بگیرد که اگر مربی برای تیم ملی انتخاب می شود او باید مسابقات لیگ را از نزدیک ببیند و همه بازیکنان و توانایی هایشان را از نزدیک ببیند.یکی از دلایل موفقیت ولاسکو این بود که به صورت کامل در ایران ماند و حتی بر سر تمرینات تیم هم حاضر می شد و عملکرد بازیکنان را از نزدیک می دید. اگر والیبال ما قرار است راه پیشرفت را ادامه دهد نباید مربی پروازی انتخاب کند.»

parseh-peykan-95-1st-leg-29