یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

و اما پایان داستان زیبای سرجیو سانتوس با پیراهن زرد و آبی تیم ملی برزیل. بهترین لیبرو و ارزشمندترین بازیکن المپیک ۲۰۱۶ ٬ روز گذشته در شهر برزیلیا برای آخرین بار با پیراهن کشورش به میدان رفت.

به گزارش آریاورزش٬ سرجیو سانتوس لیبروی باسابقه و افسانه‌­ای تیم ملی برزیل در سن ۴۱ سالگی در حالی که عنوان قهرمان المپیک و بهترین لیبروی جهان را به یدک می­‌کشید٬ در حضور ۴۰ هزار هوادار برزیلی با یک امتیاز سرویس (ACE) از بازی­‌های ملی خداحافظی کرد.

۲۲۱

سانتوس پس از این دیدار گفت : " داستان تیم ملی برای من همین جا به سر رسید. می‌توانم بگویم محض اطمینان خاطر تمرینات را از دست نمی­‌دهم (با خنده). بدنم به استراحت نیاز دارد. بازی کردن در سطح بالای والیبال طی چندین سال و همینطور پیروزی­‌هایی که در طول این مسیر بدست آوردیم٬ واقعا سخت است. کل دنیا می­‌خواستند ما را زمین بزنند٬ اما ما همیشه روی سکو بودیم. دوست دارم بگویم که من با بقیه هیچ فرقی ندارم. فقط رؤیاهایم را باور داشتم و آن را به حقیقت تبدیل کردم. در حال حاضر باید به سمت خانه پرواز کنم٬ با بچه­‌هایم باشم٬ آنها را مدرسه ببرم٬ ماشین بشورم٬ ناهار درست کنم ... و مانند یک انسان معمولی زندگی کنم."

[caption id="attachment_102353" align="aligncenter" width="600"]تصاویری از بازی خداحافظی سرجیو سانتوس تصاویری از بازی خداحافظی سرجیو سانتوس[/caption]

سرجیو در ادامه سخنانش اشاره کرد که قرار است دو فصل دیگر برای باشگاهش سِسی اس پی بازی کند و سپس به طور کامل از دنیای والیبال اعلام بازنشستگی کند. او در این خصوص افزود : " هنوز بدنم روی فرم است. کارم را در باشگاهم ادامه خواهم داد و دو فصل دیگر برای باشگاه سِسی اس پی بازی می­‌کنم٬ سپس داستان زندگی ورزشی من به پایان می­‌رسد. هیچکس نمی­‌خواهد تا ابد بازی کند. مردم برزیل باید استعدادهای جدید را هم ببینند. آنها به فرد جدیدی نیاز دارند تا تماشایش کنند٬ کسی که از تعقیب رؤیاهایش دست نکشد. ۹ ماهه بودم که وارد سائوپائولو شدم. والدینم در یک مزرعه قهوه کار می‌­کردند؛ از طریق والیبال زندگی­‌ام را تغییر دادم٬ زندگی خانواده و دوستانم را عوض کردم. مردم باید بدانند که اگر می­‌خواهند موفق باشند٬ هیچ مسیر آسانی وجود ندارد. "