یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال صربستان در این فصل موفق بود. اگر چه امکان راهیابی به المپیک ریو ۲۰۱۶ را نیافت اما از نظر کادر فنی، انتظارات را برآورده کرد. نرفتن به المپیک به این معنی بود که هدف اصلی تیم ملی صربستان، قهرمانی در لیگ جهانی خواهد بود. مارکو ایوویچ عملکرد بازیکنان صرب در المپیک ریو را به این صورت جمع بندی کرد. «ما کشور بزرگی از نظر جمعیت نیستیم. از ورزشکارانمان می توان فهمید که ما قلب بزرگی برای جنگیدن داریم. فکر کنم که ما شجاعت را در ژنمان داریم و این بیشتر به این دلیل است که کشور ما در تاریخ با مشکلات زیادی مواجه بوده است و ما در گذشته مجبور به جنگیدن بودیم. علاوه بر آن، ما کشور ثروتمندی نیستیم و شرایط بازی کردن مانند سایر تیم ها را نداریم. و این به وضوح روشن است. اگرچه برخلاف محدودیت‌های مالی که با آن مواجه هستیم، در وجودمان چیزی داریم که به ما این اجازه را می‌دهد که شجاعانه بازی کنیم و در بازی‌های گروهی روی آن حساب کنیم. ما می‌دانیم که می‌توانیم تمامی تیم‌های خوب دنیا را شکست دهیم.»

موریلو اندرس

ایوویچ همچنین اشاره کرد که با توجه به موفقیت‌های والیبالیست‌ها در سالی که گذشت، استقبال مردم از والیبال زیاد شده است. وی همچنین یادآور شد که علاقه مردم به تنیس، زمانی زیاد شد که استعدادی به نام نواک جوکویچ ظهور کرد. در صربستان مراکز تنیس تاسیس شد و مردم بیشتری به این رشته ورزشی پرداختند. ایوویچ امیدوار است که پس از موفقیت‌های بسیار والیبال صربستان در سال گذشته، والیبال در کشور بیش از پیش محبوب شود. مارکو همچنین احساساتش را درباره بازی‌های المپیک اینگونه ابراز کرد: «حدس زدن را دوست ندارم و نمی‌خواهم اینگونه فکر کنم که اگر ما آنجا بودیم، به طور حتم می‌توانستیم به مدال دست یابیم. امکان داشت که حتی نتوانیم از گروهمان صعود کنیم، همچون تیم فرانسه. گذشته، گذشته است.

تصاویر مسابقه والیبال صربستان و ایتالیا در نیمه نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۶

البته که ما ناراحت و متأسفیم، مخصوصا وقتی در لیگ جهانی نشان دادیم که ما شانس زیادی داریم. البته، دلگرم‌کننده است که ما تیم جوانی داریم و می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده کارهای زیادی انجام دهند. آرزو می‌کنم که ای کاش طرفداران بیشتری در کشورمان داشتیم زیرا جمعیت لهستانی که به تشویق تیمشان می‌پردازند و بازیکنان لهستانی از آن لذت می‌برند را ما در رویا می‌بینیم. امیدوارم که نسل بعدی والیبال صربستان به موفقیت‌های بیشتری دست یابد زیرا همیشه میل به پیشرفت نسبت به گذشته وجود دارد اما اینکه نسبت به نسل قبلی یک قدم بیشتر به جلو برداری و عناوین و مراحل بیشتری را فتح کنی، مهم تر است.» مارکو ایوویچ امسال در تیم آسکو رسویا توپ خواهد زد.

world-league2016-f6-france-serbia-64