سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403

usa-poland-pre-match

به گزارش آریاورزش، دو ابَر قدرت دنیای والیبال آمریکا و لهستان در دومین بازی مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم میروند. این دوتیم تا به الان ۳۳ بار به در مسابقات و تورنمنت های رسمی و مهم در مقابل هم قرار گرفته اند که لهستان ۱۸ بار و آمریکا ۱۵ بار پیروز میدان بوده اند. این دو تیم در دو المپیک ۱۹۶۸ مکزیک و ۱۹۹۶ آتلانتا نیز در مقابل هم قرار گرفتند که  هر دو بازی با نتیجه ۳-۰ به اتمام رسیده ، که بازی اول در المپیک مکزیک به سود لهستان و بازی دوم در المپیک آتلانتا به سود آمریکا بوده است. از آخرین دیدار های حساس این دو تیم میتوان به مسابقه رده بندی لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ اشاره کرد که دو تیم برای مدال برنز به مصاف هم رفتند. در ۱۹ جولای سال ۲۰۱۵ که اتفاقا در ریوی برزیل برگزار شد، آمریکا تواست در ۳ ست با نتایج (۲۵-۲۲، ۲۵- ۲۳، ۲۵-۲۳) لهستان را شکست دهد. پیش از آن هم در دوره مقدماتی آن بازی ها، این دو تیم ۴ بار به مصاف هم رفتند که سهم آمریکا ۳ پیروزی از آن ۴ بازی بود.

آمریکا

[caption id="attachment_97778" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال آمریکا تیم ملی والیبال آمریکا[/caption]

در مرحله مقدماتی بازی های المپیک، آمریکا در گروه ۱ مسابقات توانست به عنوان تیم سوم این گروه  با  سه پیروزی و دو شکست و  کسب ۹ امتیاز بالاتر از برزیل میزبان به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. شگفتی ساز این گروه تیم کانادا بود که به عنوان تیم دوم و بالاتر از آمریکا به مرحله بعد راه یافت. آرون راسل با کسب ۷۶ امتیاز برای آمریکا در جایگاه سوم امتیاز آورترین بازیکنان این تورنمنت قرار دارد. دو بازیکن تیم آمریکا، اریک شوجی و مایکا کریستینسون به ترتیب تا به اینجای بازی ها به عنوان بهترین توپ‌گیر و بهترین پاسور در صدر جدول مسابقات قرار دارند.

[player_list 94659]

لهستان

[caption id="attachment_97805" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال لهستان تیم ملی والیبال لهستان[/caption]

تیم لهستان درگروه ۲ مسابقات با ۴ پیروزی و یک شکست  و کسب ۱۲ امتیاز و هم امتیاز با آرژانتین، اما به دلیل معدل ست شماری پایین‌تر نسبت به شاگردان ولاسکو به عنوان تیم دوم به مرحله بعد راه یافت. بارتوش کورک تا به اینجای مسابقات با کسب ۸۹ امتیاز به عنوان امتیاز آورترین بازیکن در صدر جدول مسابقات قرار دارد. او همچنین با میزان اثر بخشی ۵۰٫۳۹% در زدن آبشار موفق، در صدر جدول بهترین آبشار زن ها نیز قرار دارد. بیه نیه‌ک با میانگین  ۰٫۴۷ موفقیت سرویس منجر به امتیاز در هر ست به عنوان بهترین سرویس زننده بازی‌ها تا به اینجای مسابقات معرفی شده است.

[player_list 94458]