سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال مردان المپیک ریو از ساعت ۱۷:۳۰ امروز با برگزاری دیدار روسیه و کانادا آغاز می‌گردد.

canada-russia-qfinal-pre-match  

روسیه

[caption id="attachment_95264" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال روسیه تیم ملی والیبال روسیه[/caption]

تیم ملی والیبال روسیه به عنوان پرافتخارترین تیم والیبال تمام ادوار المپیک با کسب رتبه سوم گروه ۲ مسابقات به این مرحله راه یافته است. قهرمان دوره گذشته مسابقات امروز در حالی باید به مصاف کانادا برود که تا به حال هیچ‌گاه در المپیک با این تیم روبرو نشده است .آخرین رویارویی رسمی ۲ تیم در مسابقات بین‌المللی به جام جهانی ۲۰۱۵ باز می‌گردد که روس‌ها موفق شدند به راحتی و با نتیجه ۳-۰ کانادا را شکست دهند. ماکسیم میخاویلوف با ۶۸ امتیاز بهترین بازیکن روس‌ها در این تورنمنت بوده ودر رده بندی کلی نهم است.

[player_list 97654]

کانادا

[caption id="attachment_98380" align="aligncenter" width="900"]تیم ملی والیبال کانادا تیم ملی والیبال کانادا[/caption]

تیم ملی والیبال کانادا که بعد از المپیک سال ۱۹۸۴ لس‌آنجلس موفق به راهیابی به جمع ۸ تیم مرحله نهایی نشده بود در مسابقات امسال موفق به کسب جایگاه دوم گروه ۱ مسابقات شد و باید امروز در حالی به مصاف روسیه برود که از ۷ دیدار قبلی خود در مقابل این تیم در تمام مسابقات بین‌المللی  تنها در یک دیدار پیروز شده است، این پیروزی به  لیگ جهانی ۲۰۱۳ بازمی‌گردد که کانادا موفق شد با نتیجه ۳-۲ از سد روسیه بگذرد. ستاره تیم کانادا تا بدین جای کار، گوین اشمیت با ۷۰ امتیاز می باشد که در جدول بهترین امتیاز آوران در رده ی هشتم قرار دارد.

[player_list 95063]